Netwerkprinter en firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Berichten
175
De windows XP firewall moet ik uitschakelen om via een andere pc, binnen mijn thuisnetwerk, naar mijn netwerkprinter te printen.
Hoe kan ik de firewall instellen dat hij ingeschakeld blijft en dat ik toch via een andere pc kan printen?

Ron.
 
Kwestie van aanvinken in het tabblad Uitzonderingen Bestands- en printerdeling.
Dan nakijken dat in het tabblad Algemeen vooral niet staat aangevinkt: Geen uitzonderingen toestaan. Je snapt dat dat vinkje dus niet moet aanstaan, anders worden de Uitzonderingen die je gedefiniëerd hebt ook geblokkeerd.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie alleen, waar kan ik deze tabbladen vinden ze staan nml niet bij mn firewall opties.
 
Welke firewall gebruik je dan? Ikzelf doelde op de standaard Windows Firewall, waarvan de instellingen te bereiken zijn via: Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl

Indien je een andere firewall gebruikt, lijkt het mij dat je dat erbij had moeten vermelden!

Tijs.
 
Ik bedoel ook de standaard firewall van windows, maar firewall.cpl wordt niet gevonden!!!
Ik gebruik XP PRO.
 
Het blijkt dat bij XP SP1 dit niet opgaat, alleen bij SP2 is deze firewall.cpl uit te voeren!
Ik moet met mijn SP1 via, lanverbinding\eigenschappen\geavanceerd, bij de firewall instellingen komen, maar daar kan ik niet vinden hoe ik de printerpoort kan openen.
 
Wat je toonde zijn de diensten die (d.m.v. port-forwarding) kunnen worden doorgegeven aan de computer die jouw pc gebruikt voor Internet toegang (het zgn. Internet Connection Sharing).

Is het updaten naar SP2 geen optie voor je??? 99.99% van alle XP gebruikers ter aarde hebben SP2...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan