netwerkprinter niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
150
Ik heb een Cisco EPC3928 modemrouter van Ziggo waarop met utp kabel aangesloten een PC.
Verder heb een laptop met wifi en een Canon MG5550 netwerkprinter.
Na aankoop heb ik alles geïnstalleerd en aangesloten en het werkte.

Door wat digitale reorganisaties van m'n systeem werkt dit alles niet meer. Ik kan zowel vanaf de PC en de laptop niet meer printen.
Geen nood. Alles op beide apparaten gedeïnstalleerd en met CCleaner de restanten opgeruimd en met een schone lei begonnen opnieuw met installeren.
Ik heb de printer omdat hij er toch naast staat met een printerkabel aan de PC verbonden en dat werkte maar de laptop wil de printer niet detecteren. Vervolgens de kabel weggenomen en op de PC de hele procedure (incl de-install) opnieuw maar nu draadloos gedaan en nu wil de PC de printer ook niet meer vinden. Dat duidt erop de er iets met m'n netwerk niet klopt. Het lampje op de printer geeft duidelijk aan dat hij in verbinding staat met m'n netwerk en ook het status schermpje op de printer geeft de juiste gegevens aan.
In de printer eigenschappen staat wel een USB poort aangevinkt. Kennelijk toch niet goed de bekabelde installatie opgeschoond?

Vraag: kan ik de met kabel op de PC aangesloten printer überhaupt nog wel als draadloze netwerkprinter gebruiken vanaf m'n laptop, want beide installatieprocedures verschillen nogal.
Ik ben geen deskundige maar als ik draadloos installeer dan dienen de verrichtingen die op de printer moet uitvoeren alleen maar om hem aan het netwerk te koppelen. Vervolgens wordt dan de software op de laptop geïnstalleerd. Spoort het dan nog met de software installatie op de PC waarin ik aangeef dat ik de printer met een printerkabel aan een USB poort van de PC heb gehangen?

Indien dat bekabelde EN draadloze combinatie scenario niet mogelijk is dan begin ik weer helemaal opnieuw met voor beide apparaten draadloze installatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan