C. Alberts
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 sep 2006
Enige tijd geleden heb ik een thuisnetwerk bij mijn schoonouders aangelegd, met daarin 2 vaste pc's en twee laptops, allemaal draaiende op XP. Op een van de vaste pc's zit een printer aangesloten, is als netwerkprinter geconfigureerd (dus delen mogelijk) en het loopt als een trein op alle overige pc; printen is geen probleem.
Nu hebben ze een nieuwe laptop gekocht met Vista. En ik kan de printer met geen mogelijkheid toevoegen.
Allereerst heb ik LLTD gedownload van de website van Microsoft (via de Vista pc, want op de XP pc zit geen legitieme versie). Heb gelezen dat dit kon helpen, maar het mocht niet baten.
Volgens mij zit de Vista laptop in dezelfde werkgroep. Ik heb dit ingesteld via het netwerkcentrum, netwerkdetectie en achter werkgroep: instellingen wijzigen. Heeft nu exact dezelfde naam als de rest. Het hielp niet.
Wat kan ik er nog meer van vertellen..PC met de printer staat aan, almede de printer zelf. En de pc met printer ziet de laptop wel, maar andersom niet!
Printer toevoegen op basis van een naam (\\naampc\printer) werkt ook niet.
Ik ben teneinde raad. Kunnen jullie helpen?
Nog wat algemene gegevens, voor zover relevant:
Hoofd PC
Printer: HP 710C, delen toegestaan
Laptop
Nu hebben ze een nieuwe laptop gekocht met Vista. En ik kan de printer met geen mogelijkheid toevoegen.
Allereerst heb ik LLTD gedownload van de website van Microsoft (via de Vista pc, want op de XP pc zit geen legitieme versie). Heb gelezen dat dit kon helpen, maar het mocht niet baten.
Volgens mij zit de Vista laptop in dezelfde werkgroep. Ik heb dit ingesteld via het netwerkcentrum, netwerkdetectie en achter werkgroep: instellingen wijzigen. Heeft nu exact dezelfde naam als de rest. Het hielp niet.
Wat kan ik er nog meer van vertellen..PC met de printer staat aan, almede de printer zelf. En de pc met printer ziet de laptop wel, maar andersom niet!
Printer toevoegen op basis van een naam (\\naampc\printer) werkt ook niet.
Ik ben teneinde raad. Kunnen jullie helpen?
Nog wat algemene gegevens, voor zover relevant:
Hoofd PC
Printer: HP 710C, delen toegestaan
Laptop