netwerkprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert2222

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
ik heb een canon laser base mf3110, die zit aan een vaste computer vast en daarmee wil ik een netwerk printer hebben. en dat hebben we ook me vaders laptop heeft kan wel printen via een netwerk maar nu hebben we een nieuwe computer. en daar kan ik geen netwerk op krijgen wel een vaste verbinding dan doet die het wel maar als we hem dan los kopellen dan doet die het niet meer zou iemand mij kunnen helpen alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Dude interpunctie. Gebruik komma's en maak je zinnen af, want hier word men niet echt veel wijzer van!!

Is je printer ook draadloos beschikbaar? Via WiFi?

Laatst bewerkt:
nee ik gebruik de computer ze wifi voor het printer netwerk, dus als de computer uit staat doet het netwerk het niet.

Laatst bewerkt:
Je kunt de printer aansluiten op een pc en die delen via het netwerk, dan moet de pc uiteraard wel aanstaan.
Maar de vraag iets duidelijker formuleren is geen overbodige luxe.

Maar de vraag iets duidelijker formuleren is geen overbodige luxe.

Helaas geldt niet voor iedereen. But, als je nou een router tussen je pc en je internet verbing zet ben je er toch? Zo behoud je het netwerk zelfs als je pc uitstaat. En je hebt een laserprinter, dus ik neem aan het een ethernet uitgang heeft. Zo kun je de printer aansluiten op de router. Voila, je kan printen vanaf welke pc/laptop binnen je netwerk.

Greetz

ja dat snap ik wel maar dat is weer een een gedoe. maar het probleem dat ik geen draadloze verbinding met de computer/printer kan maken. en dat kan me vader wel en kon dat ook anderhalf jaar geleden is het me ook gelukt.

Ok.
Welk OS draaien de systemen?
Zitten ze allemaal in dezelfde werkgroep?
Gebruik je een firewall? Zo ja, zet die eens uit en test het nog eens.

Het delen is prima mogelijk, bij mijn oom tussen Vista + printer en zijn notebook (XP), maar het nadeel blijft dat de andere pc aan moet staan.

ik raak iedere keer in verwarring door bert. Wat ik bedoel zie je in de afbeelding
Dit werkt voor mij perfect thuis. Je kan je printer zowel bedraad als draadloos aansluiten op de router

Ik hoop dat het lukt,, en ander veel suc6

Bijlagen

• printer.png
    printer.png
    9,7 KB · Weergaven: 43
ik wil dus met de laptop printen via een netwerk en vroeger dee die het wel.

zoo ziet het er bij mij uit.

Bijlagen

• asjkas.jpg
    asjkas.jpg
    19,1 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Je kunt de betreffende pc waar de printer aan zit wel pingen?

wat is eigenlijk pingen ? en als het verbinding maken met de router is dat wel.

Open onder bureau-accessoires een opdrachprompt (het oude DOS venster zeg maar)
of typ onder uitvoeren: cmd

op de regel typ je dan: ping<spatie><IP-adres van de pc die je wilt bereiken>
voorbeeld: ping 192.168.1.110
Als je antwoord terugkrijgt is het goed.

en dan neem ik aan dat je de printer op de laptop installeerd als netwerkprinter?
maar het probleem is dat je daar dus de printer niet ziet, correct?
Als dat klopt probeer het dan op naam, dus bijvoorbeeld: \\pc-1\printer\Canon xxx

en dan neem ik aan dat je de printer op de laptop installeerd als netwerkprinter?
maar het probleem is dat je daar dus de printer niet ziet, correct?
Als dat klopt probeer het dan op naam, dus bijvoorbeeld: \\pc-1\printer\Canon xxx

dit snap ik ff niet en dat van \\pc-1\printer\Canon xxx doet het allemaal niet.

Je wilt vanaf de laptop printen naar de printer die aan de pc hangt. Op de laptop zal je dan toch een printer moeten installeren. In dit geval wil je dus je Canon als netwerkprinter installeren op de notebook, aangezien het geen lokale printer is die rechtstreeks aan de machine hangt.

bijvoorbeeld: \\pc-1\printer\Canon xxx
Was ook een voorbeeld, maar ik zal het even toelichten met screenshots.

ScreenHunter_01.png

Hier kies je dus voor netwerkprinter

ScreenHunter_02.png

Kan de printer daar gevonden worden?
Zo niet dan -> plaatje 3

ScreenHunter_03.png

Hier geef je dan dus de naam van de pc en printer op. Als de namen niet overeenkomen kan je de printer dus NOOIT vinden.

Zorg er ook voor de de printer gedeeld is op de pc waar de printer op is aangesloten.

heel erg bedankt het is gelukt:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan