Netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amon-Ra

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Berichten
72
Ik zit met een netwerkprobleem. 'k Wou deze topic in de gelijknamige categorie plaatsen, maar daar is precies geen plaats voor Windows 98.

Dit is de situatie: er staan twee computers met elkaar in verbinding. Op pc 1 wordt een programma gebruikt dat op DOS draait. Het is een versie 2002 van het programma. Op pc 2 wordt datzelfde programma gedraait vanop pc 1 via het netwerk. Daarvoor is er een link geplaatst naar de snelkoppeling op het bureaublad van pc 1. Deze snelkoppeling op pc 1 werkt perfect. Ook de snelkoppeling van pc 2 werkt, maar er wordt een oudere versie van het programma opgestart. Hoe is dat mogelijk?
Als ik via het netwerk ga kijken op het bureaublad van pc 1 staat er duidelijk te lezen dat het om de nieuwe versie gaat. Als ik erop dubbelklik start toch die oude versie op. Dit systeem werkte feilloos tot het netwerk eens plat gelegen heeft. Dat is ondertussen hersteld, maar nu zitten we dus met dit probleem.

Alle suggesties zijn welkom!

Groeten
 
Moet je kijken of die 2de snelkoppeling wel naar het goede programma verwijst. meestal zit daar het probleem!!!!!
 
Voor zover ik kan zien verwijst die snelkoppeling naar hetzelfde programma. Het zou logisch zijn als daar iets verkeerd zou zijn, maar ik vind niet direct een fout.

Het is ook de snelkoppeling op de andere pc die ik gebruik om het programma te starten.
 
Ik heb die snelkoppeling rechtstreeks van het bureaublad van die andere pc gehaald.

Zou het kunnen dat DOS-programma's (hierover gaat het in dit geval) niet werken met TCP/IP protocol?
 
Klopt je moet een een nieuwe snelkoppeling aanmaken!!! en niet kopieren!!!!

Suc6
 
Ik heb een snelkoppeling gemaakt met deze opdrachtregel:

\\bureau1\c\SB\Sb.bat

... met deze werkmap:

C:\SB

... met dit batchbestand:

Sb.bat

Als ik deze batchfile aanklik op "bureau1" start het programma direct. Als ik de gemaakte snelkoppeling aanklik op "bureau 2" start die oude versie weer. Als ik de batchfile aanklik op "bureau2" krijg ik even een zwart scherm en dan niets meer.

De snelkoppeling is dus een zorg voor later. Er is in de eerste plaats een probleem met die batchfile. Maakt die gebruik van andere bestanden op de moederpc die ik zou moeten overzetten?
Is het eigenlijk mogelijk om DOS-programma's te runnen volledig vanop een andere pc via een netwerk?
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk is het mogelijk om DOS-prog. te runnen via een netwerk. Als het batchfile maar goed is. Hij moet verwijzen naar de pc waar het desbetreffende programma op staat. Waarschijnlijk verwijst die batchfile naar de oudere versie.

Kan je die oude versie niet deinstalleren zodat je alleen de nieuwe versie hebt. Dat scheelt misschien een hoop werk.

Suc6
 
Ik denk ook dat een herinstallatie misschien enige redding kan brengen. We wachten af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan