netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg mijn netwerk niet aan de praat. Het is dus de bedoeling om een paar mappen te delen met een andere PC hier in huis. Ik heb een router.
Het gekke is dat beide PC's elkaar dus wel zien ( de computernaam dus) , maar dat ik met geen mogelijkheid toegang kan krijgen. er volgt dan een melding dat eea niet toegestaan is en nog wat blabla, en dat terwijl ik alles geshared heb, en dan dit dus. Vreeemde zaak.
Is er iemand die een oplossing heeft. Ik heb zelfs harde schijven gedeeld en alles wat maar mogelijk is, en de PC's zien elkaar ook, maar als ik dus in een andere PC wil komen gaat dat dus niet.

Zet je gastaccount eens aan.

Of..

Ik neem aan dat je moet inloggen op je systemen. Maak op pc 1 de inlognaam aan van pc 2 en andersom

Gastaccount:

Rechtsklik op de computer en kies voor beheren. Klik op het plusje voor lokale gebruikers en groepen. Klik nu op gebruikers.

Rechts zie je een scherm en dubbelklik het gastaccount en haal het vinkje weg bij "account is uitgeschakeld"

Het vinkje was er al weg, en toch kan ik dus niets.Jammer hoor.

Heb je dat bij alle mappen? De map programfiles is namelijk niet toegangelijk ook al heb je hem geshared. Je kan ook alleen toegang krijgen als de bewuste computer aanstaat. ;-)

Uiteraard staat die andere pc aan. Maar denk je is er niet ergens op internet een beknopte beschrijving van dit gegeven?

Zou kunnen is heb ze nergens aanstaan. Heb verbinding met ze via router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan