netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

koning85

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
ik zit met een ingewikkeld probleem, maar zal het zo makkelijk mogelijk proberen uit te leggen.

ik heb een planet (advanced) internet verbinding. ik heb thuis een netwerk waar 16 mensen opzitten. wij hadden vroeger 3 hubs die met elkaar in verbinding stonden. het internet komt gewoon binnen via de modem, en hebben dan upload links naar de verschillende hubs. maar omdat deze hubs elkaar storen en omdat een switch sneller schijnt te zijn met zoveel mensen hebben we laatst een switch aangeschaft met 28 poorten. de verkoper zij dat je alleen de switch hoeft aan te sluiten via de modem met een upload link, en dat hij het dan zo moest doen. helaas was dit niet het geval. als ik hem aansluit en ik verbind hem met de internetkabels, branden er overal groene lampjes (hij doet het dus wel) maar heb ik geen internetverbinding. moet ik toch nog iets veranderen bij mijn computerinstellingen of doe ik zelf iets fout? normaal herkent de computer de internetverbinding toch meteen onder windows XP?

hopelijk is dit duidelijk genoeg en kan iemand mij helpen bij dit probleem:thumb:

Kun je eens een uitdraai geven van het commando ipconfig /all van een pc die achter de switch zit ?

waar kan ik dat doen??
als ik het bij uitvoeren doe zie ik 1 seconde een dos scherm, daarna is hij weer weg...

even bij uitvoeren cmd intypen.

in de bijlage vind je zowel een uitdraai van de hub als van de switch

Bijlagen

• switch.jpg
    switch.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 72
je switch werkt niet je ip adres is niet in de range van je router.

probeer een je ip vast te zetten :
10.0.0.35 ip
10.0.0.138 dns
10.0.0.138 gateway
255.0.0.0

als dit niet werkt staat je dhcp niet aan in de router of je switch werkt niet

sluit de switch aan op de uitgang van de modem/router
op de gewone poort!

vervolgens ga je op pc (1) (winxp) rechtermuis op mijn netwerk locaties->eigenschappen->rechtermuis op lanverbinding->selecteer tcp/ip en dan eigenschapen
balletje voor het volgende ip adres gebruiken en dan invullen

Geplaatst door nightrider
sluit de switch aan op de uitgang van de modem/router
op de gewone poort!

vervolgens ga je op pc (1) (winxp) rechtermuis op mijn netwerk locaties->eigenschappen->rechtermuis op lanverbinding->selecteer tcp/ip en dan eigenschapen

Maar toch niet met de door jou genoemde gegevens ?!

Maar toch niet met de door jou genoemde gegevens ?!

ehh hoe bedoel je dit?? welke gegevens?

welke uitgang bedoel je precies?

op je modem/router heb je wel eens een andere uitgang zitten uplink maar probeer eerst eens een gewone uitgang.

ik weet niet wat voor modem en of router je heb vandaar

ik dacht dat de uplink weer voor grote afstanden was maar dat weet ik niet zeker

probeer een je ip vast te zetten :
10.0.0.35 ip
10.0.0.138 dns
10.0.0.138 gateway
255.0.0.0

als dit niet werkt staat je dhcp niet aan in de router of je switch werkt niet

Deze gegevens.

ik snap niet helemaal wat je bedoeld ?
wat is er verkeerd aan die gegevens ?

ben ook geen prof dus weet ook niet alles.
naar mijn mening moet dit werken als je het ip vast zet per pc.

ik zie op dat plaatje dat er geen gateway is dus of geen verbinding met router. of hij krijgt geen ip via de dhcp van de router.

toch?

:o

Het ip adres zit met de dhcp pool meestal in de range van 10.0.0.15x
Subnetmask moet zin 255.255.255.0

Vandaar.

ja idd ben ik helemaal met je eens .

maar als ik naar zijn plaatje kijk met de hub (die wel werkt zover ik begrepen had) dan staat daar die 35
en 255.0.0.0 dat had ik gewoon zo overgenomen
vandaar

selecteer tcp/ip en dan eigenschapen

ik kan dat niet vinden bij de eigenschappen van de lan verbinding, waar moet ik precies kijken?

bij de instellingen zie ik het volgende als ik de switch aansluit via een uploadlink vanaf de modem

Laatst bewerkt:
Dat gaat zo niet goed en je zo te zien al aardig zitten oefenen !

Alle verbindingen waar een rood kruis doorheen staat kun je verwijderen.Waarom staat er trouwens een netwerkbrug ?
De 1394 verbinding moet je laten staan.Als je dit gedaan hebt geef dan even een reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan