Netwerkprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Han46
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Han46

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2006
Hallo,
Tot voor kort werkte mijn draadloos ad-hock netwerkje ( 2 Belkin .11g) zonder problemen. Ik kon internet, printer en files delen. Jammer maar Win XP Pro SP2 op de 2 pc´s opnieuw geïnstalleerd. Weken geploeterd, geen netwerk.
Nu heb ik een SMC (WBR14-G2) draadloze breedbandrouter aangeschaft.
Op PC1 heb ik internet en de printer en staat in de werkgroep: PC1 en PC2 (en PC2 is ook te benaderen)
Op PC2 werkt internet niet, kan ik de printer niet benaderen, en de werkgroep ziet alleen PC2.
De draadloze verbinding is uitstekend.File en printerdeling is aan. IP adressen worden automatisch toegekend.
Het lezen van het forum en de handleidingen heeft mij niet geholpen.
Wie weet raad?
Ik ben langszamerhand ten einde raad.
Bij voorbaat dank voor elke gewaardeerde reaktie.
Han

In de bijlage zitten 2 documenten waar je verder mee komt.
Ook een documentje voor een onwillige netwerkkaart.

Succes.

Laatst bewerkt:
Beste Paul-RT,
Hartelijk dank voor het drievoudige antwoord.
Ik heb de 2 netwerkkaarten gereset. Geen verbetering.
Daarna ben ik bezig gegaan met de soepele instellingen. Alles gedaan en nagekeken tot: Start alle ps´s opnieuw op. Na opstarten is er geen verbetering. De printer van PC1 wordt niet gezien door PC2.
Op PC1 zie ik in de werkgroep PC1 en PC2. Echter bij het benaderen van PC2 de volgende foutmelding:
PC niet toegankelijk. Mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.Neem contact op met systeembeheer omtrent toegangsmachtigingen.
Op PC2 zie ik via Zoeken naar computers in werkgroep GEEN van de twee pc´s.
Het raadsel blijft.
Heb je nog meer sugesties die ik proberen kan?
Bij voorbaat Dank.
Han

Ook de juiste gebruiekrsaccounts op beide machines toegevoegd? En elke pc een andere computernaam en dezelfde werkgroep?
Juiste netwerkkabels? Geen vervelende firewall die de boel kan blokkeren?
Schijven gedeeld indien nodig?
Printer gedeeld?

Op alle 2 de pc´s zijn mijn vrouw en ik identiek aangemaakt als administrator.De ene pc heet naar mij de andere mijn vrouws naam. Werkgroep is MSHOME. Er zijn op beide pc´s gedeelde mappen. Op PC1 is de printer gedeeld.Kabel van A.P en modem werken: ik heb internet op PC1.
Blijft over firewall. SP2 firewall in beide uitgezet. Op PC1 is Norman Virus scanner aanwezig. Wat met de firewall in de SMC router?

Verder blijft vreemd dat op PC2 mijn netwerklocaties keurig de gedeelde mappen (alleen van PC2 !) toont. Echter zoeken naar computers in werkgroepen geeft een leeg scherm, ook na enige tijd.

Welk intern ip-nummer krijg je op beide?
Alles op automatisch gezet?
Wat is de ip-range van je router?

Ethernetkaart PC1 IP 192.168.2.102
Belkin kaart PC1 IP 192.168.2.101
Belkin kaart PC2 IP 192.168.2.100
Standaard gateway 192.168.2.1.
Is dit wat je vraagt?
H.
en ja: alles staat op automatisch toekennen

Laatst bewerkt:
Het probleem ligt waarschijnlijk in het feit dat pc1 2 netwerkkaarten heeft.
Dat gaat niet goed komen.
Verwijder er 1 van beiden.

Heb ik dan verkeerd aangesloten? Of ik snap dit niet meer.
Mijn ADSL telefoon gaat in het modem.
Het modem is verbonden met Wan poort op de SMCrouter.
PC1 is verbonden met Lanpoort nr 1 van Router.
Je bedoelt: de router is draadloos, dus PC1 naar Lanpoort 1 is overbodig?

Losgemaakt, onmiddelijk komt melding dat er geen www verbinding meer is.

Laatst bewerkt:
Elke pc / laptop die op intenet of netwerk moet, heeft maar 1 netwerkaansluiting, hetzij bedraad, hetzij draadloos.
Elke overbodige kaart uitschakelen, danwel verwijderen.
Een entwerk kan namelijk slecht kiezen tussen 2 kaarten.

Volgens mij maakt het niet uit hoeveel netwerkkaarten er in een PC zitten als je maar wel de juiste netwerkkaart configureerd. Maar volgens mij is dit het probleem niet.

Misschien is er op PC 2 een verkeerde subnetmask ingevoerd? Of anders zou ik eens proberen om de firewall van de router uit te zetten om te testen of dan wel beide pc's worden gezien.

Stap voor stap instellen lijkt me het beste.

Met het ping commando kun je controleren wat er allemaal vanuit je PC bereikbaar is.

Laatst bewerkt:
subnetmask staat overal op 255.255.255.0
en de fitewall van de router staat al de hele tijd uit

Laatst bewerkt:
Maar haal er toch eens stiekem 1 kaartje uit.....

Ok omdat je zo aandringt.(Grapje) Uit PC1 het draadloze kaartje uit gehaald.Geen gewenst resultaat. Op PC2 is in de werkgroep zowel PC1 (maar niet toegankelijk want geen juiste toegangsmachtiging) als PC2 te zien. PC1 werkgroep toont alleen PC1

Ik ga straks de belkin draadloze er weer inzetten en de WWW-ethernetkaart eruithalen. Maar vlgs de referencecard van de SMC A.P. is dat fout.
Want:
Dutch:
Sluit uw adsl modem aan op de wanpoort van de SMCrouter en verbind een pc met de lan poort mbv ethernetkabel rj45

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan