Netwerkproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fajalobie

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Vrienden van mij hebben problemen met hun netwerk Ik doe mijn best het probleem te omschrijven.

Tot voor kort een goed werkend netwerk met internetverbinding. Sinds kort echter werkt het netwerk zelf niet maar hebben beide pc's nog wel toegang tot internet. PC2 is vrij toegankelijk, maar bij mijn weten zijn de instellingen van het netwerk niet gewijzigd. Beiden staan op auto DHCP toewijzing. Tevens zijn de pc's op een zelfde manier ingesteld vanuit wizard netwerkinstellingen.
PC1 staat nu niet aangemeld in het DHCP client log tenzij ik een ververs/herstel opdracht uitvoer bij "Netwerkverbindingen"onder "Configuratiescherm". Echter dit is tijdelijk en herstelt de werking van het thuisnetwerk niet.. Onderling kunnen de pc's niet pingen, met de router wel. Kabels etc zijn goed aangesloten en ook op de router branden alle lampen. Na de opdracht ipconfig krijg ik ook bij beide pc's door dat ze een ip adres toegewezen hebben gekregen (zelfs binnen de range zoals gesteld vanuit de router).

Hopelijk weet iemand wat voor stappen we nu moeten ondernemen

Hoi vurige liefde,

Probeer je router opnieuw te installeren. Soms blijft er iets hangen, waardoor je elke keer dezelfde foutmelding krijgen. Dus verwijderen en opnieuw installeren.

Geplaatst door blacksheep
Hoi vurige liefde,

Leuk de perfecte betekenis van fajalobie

Hallo allemaal, bedankt voor de adviezen.
Ik sluit even deze vraag, want ik hoor niks meer van mijn vrienden, dus het schiet niet echt op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan