Netwerkproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RDH000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Goeiedag,

ik heb een Ethernet poort op mijn kamer (die... voor zover ik weet bij de modem uitkomt?), op de poort in mijn kamer zit een switch (D-link). Daarop zitten 3PC's aangesloten, 1 ervan (mijn hoofdpc) had tot heden altijd internet, de andere tot een week of 2 geleden ook. Alles werkte perfect voor ongeveer een half jaar, nu heb ik maximaal 1 pc die internet heeft. Ik mag de modem resetten, switch stroomloos zetten... Niets helpt. Beneden staat er nog een pc, deze heeft (tot nu toe allesinds) geen problemen.
Soms is ons internet best wel traag maar ik denk dat het komt doordat de kabels (in de straat?) nogal verouderd zijn...? - Dit is vooral op uren tussen 5-9 's avonds.
De snelheid speelt mij eigenlijk niet veel rol, moest ik al "fulltime" internet hebben op al mijn pc's (zoals het was) zou ik best tevreden zijn.

Zou dit mijn switch kunnen zijn die steken laat vallen? Ethernetkabels veranderen van PC (of van poort in switch) helpt ook niet.

Alvast bedankt voor de hulp!
Vriendelijke groet,
RDH

Tussen 5 en 9 en niet op wireless klinkt meer als je ISP die op dit moment meer belast is (mensen die naar huis gaan en films gaan kijken of downloaden etc)

van wie krijg je internet
welk moden is er geleverd.
heb je er zelf nog een router tussen gezet.
welke snelheid van abonnement heb je?

Bedankt voor de reacties!
Het internet komt via Telenet (een pakket: dig tv, telefoon & internet - 60MBps DL // 4MBps UL)

Hoe alle dingen exact noemen weet ik niet, het bakje waarin de Coax kabel binnenkomt (= de modem denk ik?) - Zit ook een wireless functie op maar die is te ver van mijn kamer om degelijke verbinding te krijgen.

Mijn internet was allesinds wel goed tot ... Pakweg een maand geleden? Ik denk dus niet dat het iets te maken heeft met het feit dat er meer of minder mensen op het internet komen... Vertragen, ja dat wel maar effectief uitvallen? En dan enkel maar op 2 pcs uitvallen? Ik heb ALTIJD op minstens 1 pc internet... Dat is hetgene wat ik echt niet begrijp, nu momenteel heb ik op 2/3 internet...

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan