netwerkschijf, torrents downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghostrider-NL

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Hallo,

Ik ben opzoek naar een netwerkschijf, maar ik vroeg me af of er ook schijven zijn die torrents kunnen downloaden zonder dat de pc aan hoeft te blijven m.b.v. een soort interne service.

MVG, GR.

De meeste mediaplayers met hard-disk hebben die mogelijkheid wel en zijn ook als NAS te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een AC Ryan, fantastisch apparaat. Maar de Mini en de Mini 2 kan geen hard-disk in. Mijn uitvoering heb ik in de eerste instantie zonder hard-disk gekocht om hem te proberen. Naderhand heb ik er een 2TB disk in gezet. De Mini uitvoeringen hebben die mogelijkheid niet.
De verschillende uitvoeringen kun je hier bekijken:
http://www.kieskeurig.nl/mediaspeler/ac_ryan/alle

Bedankt! goed om te horen.
Wat ik me nog wel afvroeg, want dat was mijn eerste doel eigenlijk: kan ik dit gewoon als netwerkshare gebruiken? en is een externe hdd wel geschikt om die 24u per dag te laden draaien?
want ik begon naar netwerkschijven te zoeken omdat ik hdd ruimte tekort heb op 2 laptops.
kan deze ac ryan ook zelf torrents downloaden zonder pc trouwens?

sorry, veel vragen want dit is allemaal nieuw voor me

Ik kan hem inderdaad als netwerkshare benaderen met \\PlayonHD\HDD1. Of dat met een op USB aangesloten hard-disk ook gaat weet ik niet en ook niet of die geschikt zijn om 24/7 aan te staan.
Voor dat werk heb ik een Buffalo NAS staan met 2x2 TB.
http://www.redcoon.nl/index.php/cmd...id/8229/Buffalo_LinkStation_Duo_LS_WX40TL_R1/
Die heeft trouwens ook een Torrent client aan boord.
Je zit dan wel qua prijs meteen een stuk hoger.

Die Torrent clients gebruik ik zelf niet. Het is wel makkelijk om dat allemaal automatisch te laten doen maar volgens mij wordt dan datgene wat je download ook direct weer geshared met andere torrent gebruikers en ben je dus aan het uploaden. Downloaden van beschermd beeld en geluid materiaal is niet verboden in ons landje. Het uploaden ervan echter wel.

"sorry, veel vragen want dit is allemaal nieuw voor me "
Daar is dit forum nu juist voor! :D

Laatst bewerkt:
:D Bedankt :)

Het wordt dan een mediacenter met interne hdd, dankzij je tips. weet nog niet precies welke.
en je hebt idd gelijk met de torrents, via de pc heb ik goede bescherming en dat gaat via de nas niet.

Bij mij staat de mediaplayer bij m'n TV en is er met een HDMI kabel op aangesloten. Achterin zit een UTP kabel waarmee hij in m'n netwerk zit. HD films zet ik op de interne hard-disk van die speler. Het afspelen ervan op de TV gaat dan perfect :-)

Klinkt goed. De (54mbit :( ) router is bij mij gewoon bij de TV, dus ik ga dat ook zo doen.
Ik wilde eigenlijk gewoon een netwerkschijf, en uiteindelijk is het op deze manier goedkoper en daarbij hoef ik mijn laptop niet meer op de tv aan te sluiten voor films en mijn vriendin hoeft niet meer met usb stickjes te werken voor haar muziek in de huiskamer..
top!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan