netwerksleutel klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubenGeurts

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2012
ik heb sinds kort een fujitsu siemens laptop met Windows XP, ik wil hem graag verbinden met het draadloos netwerk van Sitecom, echter, als ik de netwerksleutel invoer wat op de router staat, zegt hij dat hij niet klopt. hij geeft aan:''Het wachtwoord moet afhankelijk van de netwerkconfiguratie 40 bits of 104 bits zijn. U kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in te voeren.
ik heb vaker de netwerksleutel proberen in te voeren maar het lukt niet:(

HELPP!!

Weet je zeker dat het de juiste sleutel is? Misschien is hij ooit veranderd in een zelfgekozen exemplaar. Hang je laptop met een netwerkkabel aan je router, log in in je router en kijk welke sleutel staat ingesteld...

start->uitvoeren typ daar cmd en enter. In het volgende venster typ je ipconfig en weer enteren. Nu zie je info over je netwerk en ergens staat "standaard gateway" met daarachter een ipadres (192.168.1.X). Typ dat in IE of firefox. Nu krijg je een inlogvenster van je router.

Log in met de gegevens die misschien achterop je router staan en zoek naar iets dat lijkt op wireless settings.

*edit*

SP3 staat hier los van...

ik heb het gevonden, alles wat ik invoerde klopte dus. ik heb nu echt geen idee wat ik nog kan doen.

WPS kan automatisch een verbinding leggen tussen je router en je pc. Werkt niet wanneer je WEP hebt, maar in jouw geval zou het kunnen als het een WPS-knopje is. Kabel er tussenuit, draadloos verbinding proberen te maken tot het venster waar je je sleutel ingeeft en dan op je router je WPS-knop indrukken. Kan even duren maar waarschijnlijk gaat het dan vanzelf...

hij is nu pakketten aan het verzenden? er staat pakketten: verzonden: 33.592 ontvangen: 63

kan dit ook sneller? hij heeft er nu 128 geladen en er staat: Duur: 1:32:26 en het loopt op

hoeveel pakketten worden er verzonden? hij zit nu op de 60.000 verzonden en 900 ontvangen

@snijworst: het aanwezig zijn van (minstens) SP2 is wél van belang. Anders is het niet mogelijk met WPA en WPA2 netwerken te verbinden via "Wireless Zero Configuration-service".

@Vragensteller: Dus mijn vraag aan de vragensteller: Staat er (minstens) Service pack 2 op die XP?

Achterhalen is mogelijk via: Start -> Uitvoeren -> winver
Bij mij (XP SP3) staat: Versie 5.1 (build2600.spxp_sp3_gdr.1020504-1619: Service Pack 3)

Zowiezo kan ik aanbevelen om Service Pack 3 meteen te installeren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan