netwerksleutel kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanda16

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Hallo,

Nieuw en gelijk een vraag.
Gisteren is mijn laptop gecrasht door wat uiteindelijk bleek 5044 virussen. Heb de laptop moeten resetten nu komt het probleem.

Ik heb een linksys router type WRT54G en nu ben ik dat wachtwoord kwijt. Het boekje hebben we ook niet meer.

Hoe kan ik achter het wachtwoord komen? Hier zijn nog twee andere laptops in huis mee verbonden maar kon daar het wachtwoord ook niet in vinden.

Verdere informatie: Windows vista.

Please help!

Kan je wel in de router via het ip en dan even het wachtwoord zoeken meestal is dit wachtwoord: admin en de gebruikers is het zelfde.

oke ben echt een leek en vrouw :p hoe doe ik dit? :shocked:

zet even die andere pc aan ga even naar de netwerkcentrum even op draadloos netwerk even standaardgateway even dat ip in de browser intypen inclusief de punten.

Zoals dit(even uit firefox geknipt):Firefox.JPG

Laatst bewerkt:
Nieuw probleem linksys WRT54G

Nieuw probleem, mijn huisgenoot dacht hem maar te resetten, maar is niet gelukt?

Bij haar op de laptop is hij niet meer te vinden, bij mij wel en vraagt hij om de netwerksleutel die ik al niet meer had.

Wat nu?

iets makkelijker uitgelegd:
  1. klik op start
  2. klik op uitvoeren
  3. typ: cmd.exe
  4. klik op: ok
  5. er verschijnt nu een zwart scherm. typ: ipconfig
  6. scroll nu weer naar boven, totdat je de regel ziet: ''Windows IP-configuratie''. Daaronder staat iets als ''Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding.
  7. kijk bij de onderste regel van de alinea waar iets staat van ''192.168.2.1''
  8. ga naar je internet browser, bijvoorbeeld internet explorer, en vul dit getal in je adresbalk in.
  9. druk op enter :)
  10. log in in je router zoals eerder beschreven

zie bijlage: Knipsel.jpg

edit: waarschijnlijk moet je dan naar security gaan.

Laatst bewerkt:
het spijt me, maar nu is het wachtwoord gereset. en om hem te reseten, moet je de eerst de router uitzetten ongeveer een minuut, aanzetten, de reset-knop 30 seconden indrukken en als de lampjes knipperen weer loslaten. maar dan moet je eerst in de router inloggen.

btw: dit had ook in het andere topic gekund :)

2 vragen over hetzelfde onderwerp heb ik samengevoegd tot 1.

Hi,
als je het echt niet meer weet doe het volgende:

achter op de router zit een klein resetknopje, druk die 10 seconden in.

Je toegangsuser wordt admin, evenals je pssword.

Door in te loggen via de browser op 192.168.1.1 krijg je toegang tot de router en kun je alles opnieuw instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan