Netwerksleutel werkt niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaetodon

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2005
Hallo allemaal,

Ik heb mijn Linksys netwerkkaart in mijn andere pc gedaan, maar kan nu geen verbinding krijgen met internet.

De computer ziet wel het draadloze netwerk maar maakt geen verbinding.
Als ik dubbelklik op het gevonden draadloze netwerk moet ik de netwerksleutel invoeren. Ik wist deze niet zeker meer dus heb hem opgezocht in mijn laptop met het programma www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Helaas maakt de pc na het invoeren van deze netwerksleutel geen verbinding.

Ik heb dus wel verbinding met de laptop en linksys, maar niet met de PC en linksys???
Voordat mijn oude PC het begaf had ik wel conatct met de PC en linksys, nu gebruik ik dus dezelfde netwerkkaart in een andere PC,....maar helaas.

Wat kan ik doen??

Windows xp op die andere computer? En is die bijgewerkt met Service Pack 2 of 3?

Tijs.

Die PC draait idd met windows XP. Volgens mij geen service pack. Is dit verstandig om erop te zetten?

Dat zal zelfs de reden zijn waarom het nu niet werkt, dus installeer service pack 3.

Tijs.

Zie hier waarom het nu niet werkt (voorlaatste posting): Zonder SP wordt alleen WEP encryptie ondersteund, niet WPA of WPA2.
Link naar SP3 staat ook in die discussiedraad.

Tijs.

Ik begrijp er niets van. Heb SP3 en nieuwe driver erop gezet. Maar nog steeds geen verbinding????? Wat nu??

ben je zeker vd netwerksleutel? Als je kan inloggen in je internet router zou ik voorstellen om een nieuwe netwerksleutel in te geven. Bij alle pc's/laptops zal je dan natuurlijk ook de nieuwe sleutel weer moeten ingeven.

Heb net nog ingelogt in de router en daar staat bij key1 het wachtwoord dat ik invul bij de netwerksleutel. Dat moet dan goed zijn toch?
Kan het zijn dat er iets anders in de pc het aanmelden tegenhoudt? bijv. een virusscanner/firewall of een hardware kaart ofzo?? Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om contact te krijgen met internet.
Zie ik misschien nog iets veel simpelers over het hoofd???

Ik ga denk ik voor alle zekerheid nogmaals SP3 erop zetten en een recente driver.
Waar kan ik deze beide het beste vandaan halen. Ik heb een recente driver nodig voor een Linksys Wireless-G PCI adapter WMP54GV2
Moet ik dan trouwens de oude SP3 en driver wissen van de PC of worden deze overgeschreven?

Alvast bedankt.

De drivers bij Linksys lijken flink achter te lopen.

Probeer deze driver eens.
Uitgepakt (voor updaten via Apparaatbeheer): link

PS: SP3 van XP zou ik zeker behouden...

Tijs.

zonder beveiliging

Probeer eerst eens of je verbinding kan maken als je de beveiliging uitgeschakeld hebt. Indien je dan verbinding kan maken, stel weer je beveiliging in en probeer dan opnieuw verbinding te maken. 9 op 10 lukt het zo. Succes

Sorry hoor, maar ik begrijp er niets meer van (om eerlijk te zijn ben ik ook helamaal niet handig met computers :-(
Waar kan het probleem nou in zitten?? Ik heb alleen maar mijn werkende netwerkkaart in een andere pc gedaan.
Dan zouden er lijkt mij toch niet zoveel lastige handelingen gedaan moeten worden.
Ik zag trouwens net wel dat hij bij netwerkstatus geeft: ongeldig IP adres, kan dat iets zijn?? maar als ik dan op herstellen klik komt er: draadloze netwerkverbinding 6 herstellen en IP adres vernieuwen, maar dit duurt vrij lang en stopt uiteindelijk.

HELP

Meld eens wat meer terug:
a. Heb je de drivers nog geupdate? zie posting #11.
b. Heb je al geprobeerd zónder beveiliging/netwerksleutel? zie posting #12.

Tijs.

Ik heb de driverupdate erop gezet, maar vraag me af of dit goed is gegaan. Ik kon het programma in de link voor updaten apparatenbeheer nl niet openen. De link en de download wel, maar het programma opent niet op mijn pc. De wireless-G PCI kaart heeft nu de naam broadcast.......?Klopt dat?
Zonder beveiliging heb ik nog niet gedaan. Hoe en waar kan ik deze beveiliging uitzetten?

Het is (onder de huid) een Broadcom wifi apparaat, dus dat klopt met wat je ziet. Staan er geen problemen gemeld in Apparaatbeheer én is de naam gewijzigd tov. van eerder (bijv. LinksysXXX naar BroadcomYYY), dan zal de driverupdate goed zijn gegaan.

Uitschakelen beveiliging doe je in de 'website' van je router, dus is een instelling van de router (per slot stelt die het draadloze netwerk beschikbaar, nietwaar).

Tijs.

HIJ DOET HET!!!
De instelling van de pc stond op WPA2-... en de router op WEP ik heb de pc ook op WEP gezet en de router aan en uit gedaan en nu werkt het eindelijk. Bedankt voor al jullie hulp!!!

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan