Netwerksleutel wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

karelv123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Berichten
3
Hallo,

Ik heb draadloos internet van interNLnet (via mijn universiteit) en een Sitecom WL-160 modem. Nu heeft mijn huisgenoot het wachtwoord (een 5-cijferige netwerksleutel) aan de buren doorgespeeld zodat die tijdelijk via ons netwerk konden internetten, totdat hun eigen boeltje is aangesloten.

Aardig gebaar, maar ik vind het zelf een prettig idee om de netwerksleutel te veranderen, zodat de buren niet meer op ons netwerk kunnen. Is dat op een eenvoudige manier te realiseren? Let wel, ik ben een totale computer-leek.

Ik ben de code dus niet kwijt, maar ik wil 'm veranderen.
Mijn dank bij voorbaat.
 
Bedankt voor je reactie.

Als ik in dat instellingenscherm mijn wachtwoord verander, dan is het niet nodig om mijn modem te resetten o.i.d.?

Ik zie nu overigens dat ik bij mijn modem-instellingen er ook voor kan kiezen om bepaalde MAC-adressen van mijn netwerk te weren. Dat kan dus ook soelaas bieden (het MAC-adres van de buren als 'niet-toegestaan-persoon' kenmerken)?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan inderdaad ook, je moet dan wel het mac-adres van je buren te weten zien te komen.
 
Wat je ook kan doen is gewoon een "White list" maken.
Hierin zet je de MAC adressen die juist wél verbinding kunnen maken met het netwerk.
Alleen ben ik er niet 100% zeker van of dit ook op een modem kan.
Maar over het MAC adress van je buren. je kan net zo goed je eigen mac adres opzoeken en de rest gewoon verwijderen.
 
Hey, bedankt voor de reactie.

Ja, ik had er zelf ook aan gedacht om alleen de MAC-adressen van mezelf en mijn huisgenoot toe te staan. Maar ik kan ook het MAC-adres van de buren achterhalen door bij de router-instellingen op "toon actieve apparaten" te klikken. Dan krijg ik een overzichtje (met nu dus 3 MAC-adressen).

Maar het liefst zou ik het wachtwoord veranderen. Kan dat gewoon bij de router-instellingen, zonder dat ik dat hele ding moet resetten en zo? (ik ben nogal een noob, dus daar heb ik weinig trek in)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan