netwerksleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

riverdale

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
heb een wlan card ( usb ) op mijn laptop geinstalleerd. heb verbinding met een access point ( mag aannemen mijn desktop of router , hier heb ik nl geen verstand van ) krijg geen data door vanwege een mismatched encryption seeting change the encryption settings now

wie heeft advies

De juiste netwerksleutel ingeven. Heb je ooit zelf het accespoint geinstalleerd of heeft iemand dat voor je gedaan? In het laatste geval moet je even kijken of die persoon de netwerksleutel ergens heeft opgeschreven (onderkant router, handleiding accespoint etc.) Maakt de desktop ook gebruik van draadloos internet? Staat daar ergens de netwerksleutel op genoteerd? Zonder sleutel geen netwerk. Of je moet het accespoint helemaal resetten naar de fabrieksinstellingen en zelf een netwerksleutel instellen.

Laatst bewerkt:
@Frisian: Inderdaad lijkt me dat meer het probleem dan de netwerksleutel. Lijkt op een vraag die net even eerder gesteld is.
@Riverdale: Kijk even welke encryptiemethode door je accespoint wordt gebruikt (wep/wpa etc.) Gebruik dat ook op je laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan