netwerksleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik zit thuis gewoon op mijn draadloze netwerk, maar de sleutel ben ik kwijt. Die heb ik nodig om met mijn smartphone op het netwerk te komen. Kan ik met mijn pc deze sleutel achterhalen?

Jawel... even de PC met een UTP kabeltje aan de router hangen en kijken wat de code is....

kan je iets specifieker zijn? als ik de pc er met een kabel aanhang gebeurt er niets....

Sorry...

Vervolgens met je browser (bijv. Internet Explorer) inloggen op de router... afhankelijk van het type router kan het IP adres variëren, ze beginnen met 192.168.x.x

Ga naar start > uitvoeren, tik in het venster cmd
Tik IPCONFIG en daar staat dan achter "gateway" het adres van je router..... (192.168.xxx.xxx)

Tik die getallen in, in het venster van je browser http:// en dan het nummer

Laatst bewerkt:
En dan inloggen in de router en bij het wireless kijken in het menu wat je code is.

Ik was net aan het tikken dat je router dan nog om een wachtwoord kan gaan zeuren.... maar dat hoeft dus niet meer....

Fijn dat het gelukt is!:thumb:

had dat maar wel gedaan.... ik had zo'n prachtig documentje gemaakt waar alles op stond. een of andere onverlaat in huis heeft dat weggegooid.... heb inderdaad dus ook geen username en wachtwoord meer...

Herkansing... :D

E.e.a. is afhankelijk van het merk router...
Meestal : username: admin password: admin
Bij Netgear: username: admin password: password

Geef anders even het merk van het schitterende apparaat, dan zuuk ik even....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan