Netwerkstation met iPhone benaderen

hemiwoho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2025
Ik heb een HDD verbonden met een router. Op mijn windows PC's kan ik deze als netwerkstation benaderen.
Ik wil deze ook met mijn iPhone kunnen benaderen en documenten inzien en bewerken.
Dat heb ik gedaan in de 'Bestanden App' doormiddel van 'Verbind met server'. De schijf is nu te zien onder 'Gedeeld' maar als ik erop klik krijg ik de melding: De inhoud van de map kan niet worden weergegeven vanwege een onbekende fout.
Ik heb de tijdzone al gelijk gezet en zowel de router als de iPhone opnieuw opgestart.

Wier kan mij helpen??

"De inhoud van de map kan niet worden weergegeven vanwege een onbekende fout."
Zulke meldingen zijn echt een Pain In The Ass. Het liefst rapporteer ik dit bij de developer dat die een duidelijke hint moet geven, in plaats van helderziendheid te verwachten.

Maar goed, om even een duit in het zakje te gooien: Draait de netwerkschijf SMB? Dan zou het kunnen dat deze versie SMB 1 gebruikt, en dat wordt niet veel meer ondersteund vanwege zwakheden in de beveiliging. Kijk eens of je versie SMB 2 of 3 kan gebruiken.

Lukt het niet, probeer ook deze app's eens:
FE File Explorer of Documents by Readdle

Verder is deze reactie (dankzij een inferieure programmeur) puur op enige ervaring en helderziendheid berust. Give it a try!

Goedemorgen Aar,

Dank voor je hulp. In FE File Explorer lukt het om met SMB1:// en vervolgens het IP-Adres en naam van de schijf de schijf te benaderen met mijn iphone. Heel blij mee.
Maar is het ook mogelijk de schijf te benaderen als ik niet verbonden ben met het eigen wifi netwerk?

Mvg Henk

Ja, met portfowarding. Maar als je SMB1 gebruikt, zou ik dit ZEKER niet doen. Ik geef je grote kans dat je apparatuur in no-time onderdeel zijn van een botnetje, en dat je een telefoontje of mailtje krijgt van je provider, en een verbinding die in quarantaine gesteld wordt.

Ik raad aan om je te verdiepen in een VPN-verbinding met je netwerk. Dan kan je haast over ter wereld je netwerk bereiken.

Terug
Bovenaan Onderaan