Netwerkverbinding gemaakt zonder internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

luke070

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Goede avond HelpMij,

Hier in het gebouw hebben wij een draadloos netwerk waar iedereen gebruik van maakt, zo ik dus ook. Maar enkele weken geleden krijgen we storing in het netwerk en sindsdien krijg ik met mijn computer geen internetverbinding meer.
Hij geeft geen vinkje aan (rechtsonder bij het WiFi icoontje) maar ik krijg geen internet binnen. Wanneer ik de probleemoplosser start in Internet Explorer geeft de probleemoplosser aan dat de website die ik wil bereiken wel online is, maar dat deze niet gedownload kan worden.

Dit probleem heb ik nu al 2 weken en heb echt werkelijk waar totaal geen idee waar het aan zal liggen. Al mijn andere apparaten krijgen wel internet binnen, maar mijn pc niet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet,
Luke

Hij geeft geen vinkje aan (rechtsonder bij het WiFi icoontje) maar ik krijg geen internet
dus ben je niet verbonden

Hij geeft geen vinkje aan (rechtsonder bij het WiFi icoontje) maar ik krijg geen internet
dus ben je niet verbonden

Computer is wel verbonden. Maar er gaat geen uitroepteken/vinkje of hoe je t ook wilt noemen bij de verbinding.

Als een apparaat geen verbinding met het netwerk maakt, ligt dat vaak aan het apparaat zelf.
Check daarom de ip-configuratie. Het belangrijkste is dat DHCP wordt gebruikt, zodat het apparaat zijn IP-adres en bijbehorende informatie
over het netwerk ontvangt.

Open Configuratiescherm → Netwerk en internet → Netwerkverbindingen.
Rechtsklik de adapter die status Netwerk heeft → Eigenschappen.
Klik bij Onderdelen op Internet Protocol versie 4 en op Eigenschappen.
Zet beide onderdelen op het tabblad Algemeen op Automatisch. Klik op OK en herstart de pc.
Het zou nu moeten werken.

ip4.jpeg
ip4a.jpeg

Hoi Dorado,
Dit is al standaard ingesteld.
Het vreemde is ook, elke keer wanneer ik de verbinding instelt geeft de probleemoplosser een andere foutmelding aan. Zojuist werd mij gezegt dat de IP-configuratie verkeerd was en nu word er door de probleemoplosser gezegt dat er problemen zijn met het toegangspunt of met de internetadapter. Ik heb Windows 8 al opnieuw geinstalleerd, drivers van mijn internetadapter al opnieuw geinstalleerd, maar helemaal niks werkt.
Zit nu noodgedwongen op mijn laptop, deze krijgt wel gewoon verbinding.

Klik op Start → Uitvoeren → typ: cmd [Ctrl-Shift-Enter], vervolgens ipconfig.
De standaardgateway is het ipadres van je router.

Typ deze in de adresbalk van je browser en log daarmee dan in.
Kijk bij de status van de WLAN verbinding. Selecteer UPnP → Enable.

Hopelijk dat dit helpt.

Laatst bewerkt:
zeer goed te dienen, ik zeker hou van deze website, blijven het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan