Netwerkverbinding-probleem na sluimerstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

VTeun

Banned
Lid geworden
17 feb 2003
Berichten
1.794
Hoi,

Wellicht kent iemand het probleem.

Ik heb een laptop met Vista HP en gebruik de ingebouwde draadloze netwerkkaart.
Als ik de sluimerstand inschakel en de laptop hierna weer aan zet, is er geen netwerkverbinding meer.
Ook het handmatig verbinding zoeken werkt niet meer, evenals het verwijderen van mijn draadloze netwerkverbinding, in een poging deze vervolgens weer zelf te laten detecteren.
Bij het laatste: het draadloze netwerk wordt wél gevonden, maar bij het ingeven van het wachtwoord opnieuw 'Probleem met de netwerkverbinding'
Pas als ik de laptop geheel uitschakel en opnieuw opstart, is de verbinding direct weer in orde ......
En voor dat laatste was die sluimerstand nou net niet bedoeld.
Vanwege de lange 'kouwe' opstarttijd van Vista, hoop ik dat iemand hiervoor de oplossing heeft.
 
Laatst bewerkt:
ik ben het probleem wel al een aantal keren tegengekomen op dit forum maar weet niet meer precies waar het aan kon liggen.

Ik dacht wel dat het met externe apparaten en drivers te maken had.
dus:

-koppel eerst eens alle apparaten af(printers, scanners, usb-sticks en als je ook nog een extra muis hebt koppel deze ook eens even af)
-ga dan in sluimerstand en kijk eens of je daarna nog hetzelfde probleem hebt...
 
Het kan liggen aan je firewall.
Ik weet niet precies waaraan maar ik vermoed dat je eset gebruikt.
Je kan dit testen door je firewall tijdelijk uit te schakelen nadat je pc uit sluimer stand haalt.
Dan op icoon van je draadloosnetwerk (of ga naar netwerk verbinding) herstellen. Krijg je direct een ip-adres dan weet je het zeker. Hierna kan je de firewall weer inschakelen.
Is dit niet van toepassing dan moet je de adapter van je " vaste" netwerk adapter in apparaat beheer uitschakelen.
 
Hoi,

Watchdog 'vroeg' me of deze vraag was opgelost .... nee dus.
Kennelijk geen wizkids hier die het probleem herkennen en kunnen tackelen ..... :eek:

En tóch kan ik me niet voorstellen dat dit bij anderen niet voor komt.
 
heb je mijn tips ook eens even geprobeerd?

-Ik veronderstel dat het gewoon ligt aan 1 of andere driver hoor...
(ik weet nog dat iemand op dit forum net hetzelfde probleem voorhad, toen was het een slechte logitech driver. Namelijk toen deze persoon een andere muis had aangesloten, in sluimerstand was gegaan en dan terug opstartte was zijn probleem verdwenen.)

Ik zou dus zeggen, misschien is het wel eens handig om eens te gaan kijken (met zo'n automatisch programma eventueel) of er nieuwe drivers aanwezig zijn voor je hardware.

Een bios-update zou misschien ook wel kunnen helpen maar dat lijkt me misschien al een beetje te verregaand...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan