Netwerkverbinding start traag op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Endonyx

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2003
Berichten
31
Sinds enige tijd gebruik ik xp. Alles werkt veel fijner, op 1 ding na. De netwerkverbindingen starten heel traag op. Bij het installeren van mijn netwerkkaart, missen de drivers voor xp, daarom heb ik die van win2000 gekozen. Wanadoo Cable heb ik goed ingesteld. Alleen ik kan pas na 5 min. inloggen met Wanadoo Cable, want daarvoor is wanadoo cable nog niet te zien bij de netwerkverbindingen. Weet iemand hoe dit komt?
 
Ik denk toch dat het komt omdat je verkeerde drivers gebruikt. Welke netwerkkaart heb je precies? Dan zoek ik met je mee.
 
Ik vermoedde inderdaad ook al dat het aan de drivers lag. Mijn netwerkkaart: 100/10m Ethernet PCI Adapter
 
Hartstikke bedankt alvast voor je moeite!!!
Aida zegt dat het er twee (?) zijn:

-Asus/Broadcom 440x 10/100 Integrated Ethernet Controller PCI
-Myson Technology 100/10M Ethernet Adapter PCI
 
De Asus is je interne netwerkkaart op je moederboard. De andere is een externe kaart die je er zelf (of de pcboer) ingeprikt hebt.

Ik neem aan dat je verbinding maakt via de Myson kaart?

Xp herkent namelijk niet zelf de onboard netwerkkaart. Die drivers zitten op de cd van je moederboard.

Dus mijn vraag, via welke kaart zit je op internet? De losse of met die op je moederboard.
 
Voor het kunnen werken met Wanadoo Cable onder ME, moest ik deze netwerkkaart kopen (dus de losse). Deze kaart heb ik ook weer in de nieuwe pc geprikt, dus ik denk dat hij via deze kaart de internetverbinding tot stand laat komen.
 
Ok, dan moeten we dus op zoek naar de myson ethernetkaart driver voor xp. Ik neem aan dat die driver niet op je cdrom staat die bij die kaart is geleverd.

Als ik hem vind, dan plaats ik hem hier. Misschien dat iemand anders me dan al voor is :D
 
Bij deze netwerkkaart heb ik alleen een diskette gekregen, op deze diskette staan alleen de drivers t/m win2000 en ME.
 
Het is voor mij een geheel onbekend merk. Ik kan ook geen drivers vinden. Is dit een speciale kaart voor Wanadoo Cable? Anders zou je je onboard kaart kunnen gebruiken, die wordt wel door xp ondersteund.

Ik hoop anders dat hier nog iemand langswandelt en WEL die drivers voor je kan vinden.

Heb je nog meer info over die kaart? (heb je er een boekje bij of zo?)
 
Waarom gebruik je je asus kaart niet.Heb ook andere pc gekocht waar al een kaart inzat en werkte perfect,hoefde mijn oude dus niet over te zetten.
 
Dat stelde ik ook voor (net boven jouw tread) maar ik weet niet of Casema met speciale kaarten werkt. Ik geloof het niet.

Die asus kaart moet je misschien ook nog activeren (moederboard cdrom). Anders moet je even kijken bij, start, configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer of hij erbij staat (bij netwerk)
Als dat zo is kun je hem (de netwerkkabel) in de andere kaart pluggen. Moet je uiteraard wel weer alles opnieuw instellen. Maar dan weet je wel of het daaraan ligt.

Succes.
 
Die lijst heb ik ook uitgeplozen, maar ik kon geen driver voor zijn kaart vinden. Lijkt me dus het beste om de asuskaart te activeren en de andere eruit te halen om conflicten te voorkomen.
 
Dus jou lijkt het beste, om de asuskaart te activeren en de andere eruit te halen om conflicten te voorkomen tanja 1968 ?
Denk dat ik daar in je mee ga.
 
Ok, bedankt allemaal.

Dan ga ik morgen de kaart eruit halen, en m.b.v. de drivers op cd-rom van het moederbord aan de slag. Waar moet ik dan ergens de kabel insteken? Want ik zie aan de achterkant helemaal geen aansluiting voor netwerkkabels.
 
moet toch ergens in opening zijn waar je kabel ingaat.
Als ik het goed begrijp is dit dus je nieuwe pc waar je je kabel op wil aansluiten.Wat voor pc is het ?
 
Een samengesteld model.

Pentium 4, 2.4 ghz
265mb interngeheugen (komt binnenkort 512mb bij)
asus p4p3 moederbord
geforce ti4200s overclocked

Maar ik zal morgen eens goed zoeken naar eventuele openingen.
 
Je moet aan de achterkant even alle gaatjes nalopen. Hij past er maar in 1 (als je de andere netwerkkaart eruit gehaald hebt dan he)

Succes! Ik denk echt dat dit de beste oplossing is. Ik hoop dat de installatie van wannadoo je makkelijk af gaat. Schijf eerst even alles op (gebruikersnaam, wachtwoord) Of zorg dat je je aanmeldformulier bijdehand hebt, voordat je alles gaat verwijderen.
 
Thx! Dat instellen van wanadoo lukt wel, dat moet namelijk altijd apart in xp, en dat heb ik inmiddels heel wat keren gedaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan