netwerkverbinding weg na instal @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosco

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2001
Op mijn adsl verbinding had ik drie pc`s via een switch op het internet.
Nu heb ik @home breedband via de kabel geinstalleerd en kan ik met de andere pc`s het internet niet meer op.
Ik maak gebruik van de usb networking kit die dus op mijn usb aansluiting op de pc is aangesloten.
De aanwezige netwerk kaart werd gebruikt voor het net werk.( en de adsl verbinding delen)
Ik heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit.
De helpdesk heeft mij de instellingen van de networking kit laten veranderen en sindsdien is het mis.
De instellingen moesten veranderd worden daar ik anders via @home geen verbinding kreeg.( dit schijnt te werken op computernaam en gebruikers naam )
Op de vraag of dit geen gevolgen zou hebben voor mijn netwerk gaf de medewerker als antwoord....Dat weet ik niet dat moet u zelf uitproberen.
Nu kan ik de instellingen wel weer terug zetten maar dan kan ik dus weer niet via @home online.

Weet iemand hier raad mee?

B.v.D

Als je dit wilt laten draaien zul je 1 pc als host moeten laten draaien met 2 netwerkkaarten, of een router aanschaffen dan hoef je de host pc niet kontinu aan te hebben als je internet op één van de andere pc's.
In een router kun je computernaam en gebruikers naam van Home instellen.

http://go.to/wintips

Laatst bewerkt:
Je zal dus alle pc's als werkgroepnaam @HOME moeten geven, anders gaat het nooit werken. De computernaam van de andere pc's kan je gewoon laten zoals het is.
Houdt er wel rekening mee dat je zonder firewall dus dan ook van buitenaf toegankelijk bent als je op de host pc bestands- en printerdeling aanzet (lijkt me wel logisch dat je die aanzet in een netwerk)

Ook al geef je elke pc een andere werkgroep naam dan nog werkt het internet op alle pc's

nou, ik heb het reeds geprobeerd met die computer namen maar dat wil dus niet.
De host pc heeft als enige de naam @home.
De andere pc`s het ik ook die namen gegeven maar dat wil dus niet en ook met andere namen wil het niet werken.
En met ip adressen en DNS gaan toveren , daar ben ik niet zo goed in?

En waarom ben ik van buitenaf dan benaderbaar, met mijn adsl verbinding had ik zone alarm draaien.
Dat blijf ik gewoon gebruiken lijkt me.

Maar al met al werkt het dus voor geen meter.

Als je het zonder router wilt doen zul je in de host-pc 2 netwerkkaarten moeten installeren één wordt aangesloten op de kabelmodem, en op de andere netwerkkaart kun je de swits op aansluiten, waarop je de andere 2 pc's hebt aangesloten.
De host-pc moet je instellen voor home:
Computernaam begint meestal met: CO12.....
Werkgroep @ Home
Daarna zul je internet moeten delen in mijn Netwerk locatie's

------------------------------------------------------------------------

Open Netwerkverbindingen.
Klik op de LAN-verbinding die u wilt delen en klik vervolgens onder Netwerktaken op Instellingen van deze verbinding wijzigen.
Schakel het selectievakje Andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de Internet-verbinding van deze computer in op het tabblad Geavanceerd.

------------------------------------------------------------------------

KIJK OOK EENS OP DE SITE VAN HOME http://help.home.nl/draadloos

Laatst bewerkt:
Hoe kan dit nou niet werken?
Ik heb de gebruiksinstellingen zoals ze op de adsl verbinding stonden laten staan/terug gezet.
Het adsl modem was een usb uitvoering.
Het modem van @home zit met een USB networking kit op ( u raad het al ) een USB poort.
Ik zie het verschil in deze niet.
De optie internet verbinding delen staat ook nog aan ( was overbodig met switch ) en toch werkt het niet.
Ga ik nu het adsl modem weer gebruiken dan werkt het geheel weer normaal.

Dus wat is er nou verkeert....?

Ik ben niet zo super technisch dus zo simpel mogelijk :)

Hoe heb je de andere pc's en swits aangesloten,
je zult deze als volgd aangesloten moeten hebben;

2 pc's naar swits en van daar uit naar de host pc is de swits cat5 aansluiting

De switch zit als volgt.
Het adsl modem is een usb uitvoering, die zit dus op de host pc.
In de host pc zit een netwerk kaart die verbonden is met utp kabel aan de switch.
De andere pc`s hebben ook een netwerk kaart en ook die gaan via een utp kabel naar de switch.

het @home modem gaat via een utp kabel naar een usb networking kit ( schijnt een soort converter te zijn die zich als netwerk kaart voordoet ).
Deze networking kit is weer verbonden met een usb poort.

Wat mij verbaasd is dat beide dus een usb poort gebruiken en ik er op het thuis netwerk geen kant mee op kan ( op de clients )

Hoop dat je hier iets mee kan SJJ

Host pc werkt wel op internet.
Zoals je het beschrijft zou alles moeten werken als je de host goed hebt ingesteld, heb pas nog een netwerk geinsalleerd met de zelfde kit maar dan met een hub werkte probleem loos.
Hoe heb je alles ingesteld op de HOST PC ?

Laatst bewerkt:
Ja de host werkt wel op internet.
Alle drie de pc`s hebben als netwerkverbindingen dezelfde instellingen zoals gebruikersnaam, computernaam en netwerkgroep.
de instellingen worden automatisch gevonden.
ik heb geen ip adressen en dns ingevuld.( weet trouwens niet eens hoe dat werkt )
Ik weet niet of je die instellingen bedoeld ?

Zou ik anders als oplossing een netwerk kaart erbij kunnen zetten?
De usb networking kit zou dan kunnen vervallen.
Of moet ik dan weer zoveel gaan veranderen dat ik weer met andere dingen in de knoei kom?
Ik heb nog een netwerk kaart liggen die hetzelfde is als de andere.
Deze is ook altijd gebruikt door mij totdat ik een nieuwe pc met onboard lan heb gekocht.

Laatst bewerkt:
Heb je het al geprobeerd om een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk in te stellen en een diskette aangemaakt en die op de andere 2 pc's te installeren.?
Gebruikers naam op andere pc's maakt niet uit kun je gewoon jan of piet in zetten verander die eens en probeer dan nog eens of je ze in het netwerk kunt zien op de host pc

het probleem is dat het netwerk en de internet verbinding delen wel werken met het adsl modem.
Maar niet als ik met @home kabel internet online wil.
Dan kan alleen de host pc online en op de andere pc`s is geen internet verbinding en ook geen thuis netwerk verbinding tot stand te krijgen.
dus dat met die diskettes heeft geen nut lijkt me.
Omdat het met adsl wel en met @home niet werkt.

Maar hoe zit dat met een 2e netwerk kaart erbij zetten dan ?
Kan dat zomaar of heeft dat weer andere problemen tot gevolg?

2e netwerkkaart kun je zonder problemen bij plaatsen geen enkel probleem, "kun je nog even proberen ", als dat niet werkt zit het probleem toch in de swits of instellingen.
Ik werk zelf met een router heb home en draai met 4 pc's zonder problemen dus zie niet in waarom het niet zou willen.
Probeer die netwerkkaart nog maar eens

Volgens mij zou je die andere pc's toch moeten zien in het netwerk heb je de naam nog veranderd, ik zou het toch eerst met het aanmaken van diskette proberen werkt altijd als alles verder o.k. is

pc's wel opnieuw opgestart na installatie?

Laatst bewerkt:
Als jij en ik voor elke keer dat ik de pc opnieuw opgestart heb vandaag een euro zouden krijgen kunnen we samen aardig wat weg drinken :)

Ik ga de netwerk kaart eens proberen.

Laatst bewerkt:
Ik heb de 2e netwerk kaart erbij ingezet maar dan start de pc niet meer op.
Ik geef het ( voor vandaag ) op.
Misschien dat me nog iets te binnen schiet als ik ff iets anders ga doen.

En anders gaat de handel van @home retour.

Probeer toch eens om het netwerk in te stellen van af diskette dat werkt bij mij altijd zonder problemen.

Kijk even onder help dan moet het lukken de moet niet opgeven als het lukt heb je weer wat bij geleerd :-)

Stappen voor het maken van een thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk

Werkt de netwerkkaart waar mee gedeeld word wel branden de ledjes achterop de kaart

Zie wel of dit lukt

Dat die ene niet werkt kan een conflict zijn probeer eens een ander slot

De netwerk kaarten werken prima.
Na het instaleren van de 2e netwerk kaart geeft de computer aan dat de 1e kaart irq 11 gebruikt ( de display controller trouwens ook ) en de 2e netwerk kaart gebruikt irq 9.
Dat met die diskette voor het netwerk , werkt dat ook met verschillende OS ?
Op de host draait ME , op client 1 draait XP en op de client 2 draait `98.
Nogmaals ....... met de adsl verbinding hebben alle pc`s altijd het internet op gekunnen en ook gebruikt kunnen maken van het thuis netwerk.

Na het instaleren van @home kabel kan alleen de host nog het internet op en het thuis netwerk werkt alleen nog tussen de clienten.

En ik geef het zomaar niet op SJJ , maar soms moet ik me ff afreageren om tot een evt andere oplossing te komen.

Is het gebruik van een router misschien een oplossing ?

Internetdelen met windows 9x (95, 98, ME)

Als u als server windows 9x gebruikt is het handig om gebruik te maken van het simpele programma "sygate home network". Ik zal hieronder een beschrijving geven hoe je de computers moet instellen en hoe je het programma moet gebruiken:

Instellingen server pc:

Stel bij de tcp/ip eigenschappen van uw 2e netwerkkaart bij:

ip adres: 192.168.1.1

subnetmasker: 255.255.255.0

Zorg dat u wins omzetting en dns uitschakeld

Probeer maar met diskette werkt onder me en 98 niet met win95 die moet je handmatig instellen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan