netwerkverbinding weg na instal @home

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je deeld op een 98 machine moet je een programma installeren zoals bv winroute anders draaid die niet of je moet de xp machine gebruiken voor het delen dan is het geen probleem.
Deze dus aansluiten op de modem

http://members.rott.chello.nl/xvp/delen/winroute.htm

http://www.poiter.org/winroute.htm

Als je geen extra pc kontinu aan wilt laten staan is een router een goede oplossing, werk ik zelf ook mee zonder problemen.
Heb zelf eerst met winroute gewerkt gaat ook prima maar de Hostpc moet altijd aan staan.

Maar als je het tijdelijk aan het draaien wilt hebben zul je moeten delen via de winxp pc of b.v. winroute moeten installeren op de win98 pc dan moet het werken.

Laatst bewerkt:
Hey SJJ , nou heb ik het helemaal voor mekaar.
Zelfs de xp comp kan nu met de adsl verbinding niet meer op internet.
Ik denk hard aan een clean install en inderdaad een router.
nog een advies omtrent een type of merk ?

Ik kan 1 a 2 dagen niet antwoorden of reageren daar ik morgen geopereerd wordt en ik niet weet in welke staat ik morgen of overmorgen ben.
Maar als ik kan lees ik de berichten wel.

Zover bedankt.

Zelf heb ik een etech Cable/Adsl router V2 waarop 5 pc's aangesloten zijn waarvan 2 via een hub alles draaid zonder problemen.
Zijn wel meer merken maar deze was niet te duur en draaid perfect.
Hier onder kun je een handleiding downloaden

http://www.e-tech.nu/support/netwerk_files/downloads/etechrouter_v2_nl.zip

-----------------------------------------------------------------------

Vreemd dat het niet werkt heb altijd gedraaid met 3 pc's 1 als Host met winxp en 2 netwerkkaarten waarop internet gedeeld werd.
De andere 2 pc's via een hub en alles draaide perfect vermoed dat je toch iets over het hoofd ziet, weet zeker als je via de pc doet waar winxp op staat dat het moet werken.
Maar een router werkt mooier hoef je niet een extra pc aan te laten staan als je via andere pc's wilt internetten.

Van harte beterschap

@home

Ikzelf heb ook @home met een netwerkje van 2 computers met internetverbinding. Maar hiervoor had ik teneerste een router nodig en in iedere computer een netwerkkaart.
Zodra je een router hebt geinstalleerd, heb je op alle computers (als het goed is) internet.

Wat betreft je netwerkje... (hiervoor moet je wel een router hebben geinstalleerd)
Je hoeft de workgroup echt niet @home te noemen. Het maakt niet uit hoe je je netwerk noemt, zolang je maar op alle computers hetzelfde zijn. Ook moeten op alle computers alle users aangemaakt zijn op alle computers in het netwerk.
Door de router krijg je een andere ip op je computers (een soort mask) want officieel is @home niet blij met routertjes! Als je een firewall hebt moet je wel je firewall instellen dat elkaars "nieuwe" ipnummer word geaccepteerd. Op die manier zit je met elkaar op je netwerkje.

Succes

Lientje.com

- wergroepnaam hoeft niet op elke pc hetzelfde te zijn

- het is niet nodig om alle users aan te maken die op het netwerk zitten

- firewall hoef je niet in te stellen in de router, het ipadres in de range wordt al als trusted beschouwt

Rosco,

Heb je @home nu al geinstalleerd? want ¨Zelfs de xp comp kan nu met de adsl verbinding niet meer op internet.¨

Heb je je adsl lijn dan ook nog?

Ben ik weer ,
Ja ik heb de adsl ook nog omdat we eerst @home op proef hebben.
Ik moet eerst een paar dagen rustig aan doen maar dan ga ik een router kopen en de boel opnieuw aansluiten.
Ik zat te denken om de cisco router aan te schaffen.
Of heeft iemand een betere keuze tot ongveer 75 a 100 euro ?

Nou , de @home verbinding heb ik inmiddels weer aan de gang op de xp computer.
Ik ga nu kijken of ik het netwerk vanuit de xp pc wel aan de gang krijg en de andere pc`s op het internet kan krijgen.

Nou Boy`s and girls .....het is voor mekaar.
Heb via de xp pc alles aan het draaien gekregen en nog zonder router ook.
Wil binnenkort wel een router er tussen zetten zodat de host niet eerst aangezet hoeft te worden.
Iedereen bedankt voor jullie hulp en tips.

P.S wat kan ik het beste gaan gebruiken ?\
Een losse router omdat ik al een kabel modem heb , of een router met ingebouwd modem ?

M.v.G

Rosco

Gewoon een router zonder modem..

Je hoeft niet speciaal een cisco router te nemen. Heb zelf een e-tech router van rond de 38 euro en die werkt prima met @home

Mooi dat die werkt, succes met de aanschaf van een router je kunt voorweinig geld al wat leuks kopen.

SJJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan