netwerkverbinding weg na SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
779
Het is geen ramp en internet doet het en alles doet het:D
maar ik ben mijn inernet icoon in de werkbalk kwijt. Dat is na de installatie verdwenen. dus ik gelijk naar configuratiescherm en netwerkverbinding aanklikken (gebeurd er een halve minuut helemaal niks) opent het scherm netwerkverbindingen zich en: er staat geen enkel pictogramm! lege bladzijde, geen lan verbinding, helemaal niks en waar ik ook zoek: geen lanverbinding weergave te vinden.

Je mag het zeggen :cool:
 
Slik,

je hebt de (bijna) definitieve versie van SP2 reeds te pakken en geinstalleerd ?

Dat was / is waar ik doodsbang voor ben : het "muteren" van allerlei cruciale (netwerk) instellingen.

Als je idd. de enige echte SP2 van Microsoft bedoelt laat dan vooral in dit topic even weten hoe het verder loopt / afloopt,

slil, slik.............
 
Als ik de firewall ingeschakeld heb, dan heb ik alleen een lan verbinding. Als ik hem even uitschakel en dan weer inschakel krijg ik dit te zien (ik heb crosscable verbinding) Ook met SP2

firewall1.jpg


Als je hem eenmaal kunt zien, dan kun je bij eigenschappen ook instellen dat je een pictogram op de taakbalk wilt hebben.

Maar na het opnieuw opstarten krijg ik weer alleen de lan te zien. Herhaal ik die procedure weer, dan heb ik weer 2 iconen (ook in de taakbalk, 1 voor lan, 1 voor gateway)
 
Laatst bewerkt:
Dat pictogram van lan- of snelle internet verbinding is precies datgeen wat spoorloos is verdwenen.

De xp firewall inschakelen lukt niet meer, krijg dan een foutmelding dat deze toepassingen niet kan worden gestart.
 
Ik vind het ook raar hoor, dat als ik de firewall uitschakel, en dan weer inschakel dat ik beide pictogrammen weer heb. Als ik gewoon opstart heb ik alleen de Lan verbinding.
 
Heel curies. Windows ziet wel dat ZoneAlerm als firewall is ingeschakeld maar de windows eigen firewall lijkt, nadat ik die heb uitgeschakeld ook spoorloos verdwenen. En als ik op de Wizard Netwerkverbindingen klik, gebeurd er ook helemaal niks.
 
Systeemherstel gedaan naar een punt voor de sp2 installatie. alles weer terug, voorlopig eventjes geen sp2.
 
Dit voorgaande betrof een (legale) xp home editie.
Ik heb op mijn pruts computer met een illegale xp professional editie ook de sp2 geinstalleerd en daar werkt alles (tot nu toe) prima. Ik vind in mijn netverbinding gewoon mijn LAN-verbinding terug. Ik vermoed dat dit een bug is voor de xp home editie. Ik kan er op dit moment niets anders van makern.

Blijkbaar werken illegale xp edities beter :cool:
 
Utieindelijk heeft Microsoft Support geadviseerd XP helemaal opnieuw te installeren omdat het aan een software component zou liggen (er zat voorgeinstalleerde software op mijn PC) also gedaan en alles loopt nu op rolletjes. Fraai is het niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan