netwerkvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasjud

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2000
Berichten
57
Ik wil 2 pc met elkaar vebinden,mijn bedoeling was dit te doen met router, ik lees nu op de website van telenet(provider ) dat ze het aanraden om dit te doen met met hub (geen router) , wat is het verschil en was is er beter? bedankt
 
croslink

Hallo,

Als het alleen maar bij 2 pc blijft kun je net zo goed een croslinkkabel gebruiken dit is de goedkoopste oplossing
 
Een router gebruik je voor subnet segmenten in een groter netwerk om ervoor te zorgen dat het broadcast verkeer enz. van het ene subnet niet naar het andere gaat maar aanvragen van clients naar bepaalde ip adressen wel door gestuurd worden bijv:
ip:10.13.0.200 poort:8080 van de client moet worden gerouteerd naar proxy server 10.14.0.254 poort:3128
Dit doe je met een router.
Een hub is een stuurt alles wat binnen komt gewoon door dus eigenlijk een stekker doos waar je meerder apparaten op aan kunt sluiten.
Je hebt maar 2 pc's dus raad ik je aan geen overbodige kosten te gaan maken en een crosslink kabel te gebruiken, ben je van plan meer dan 2 pc's op elkaar aan te sluiten dan moet je een 10 poorts hub nemen.

Doe het volgend:
Koop een Crosslink kabel in de winkel (5 of 10 euro) en sluit beide uiteinden aan de computers.

Of je kan er ook zelf een maken, zie attachement voor uitleg.
 

Bijlagen

  • het maken van een utp crosslink kabel.doc
    93,5 KB · Weergaven: 745
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan