Netwerkwachtwoorden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koen058

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Berichten
3
Hey.

Ik heb sinds kort Windows XP, en heb op een bepaalde manier een netwerkwachtwoord aan mijn (beheerders)account gekoppeld. Ik zou deze nu eigenlijk willen verwijderen, maar het lukt niet :confused:

Als ik in Configuratiescherm - ... - Netwerkwachtwoorden beheren klik, dan krijg ik volgende opgeslagen wachtwoorden:
Passport.Net\* (Paspoort)
vanderstraeten_koen @hotmail.com (Paspoort) (--> mijn e-mailaccount)

Normaalgezien kan je deze verwijderen door op verwijderen te klikken (wauw!), maar dit lukt niet. Weet iemand hoe ik dit misschien op een andere manier kan oplossen?

MVG,
Koen
 

Bijlagen

  • Netwerkwachtwoorden.jpg
    Netwerkwachtwoorden.jpg
    31 KB · Weergaven: 106
hai,
probeer eens als administrator in te loggen?

Ik ben hoofdbeheerder, dat zal wel evengoed zijn als administrator zeker? Wat ik wel geprobeerd heb, is in de veilige modus opstarten, en dan komt daar plots een account administrator bij, en via die account heb ik het ook geprobeerd. Als ik me niet vergis, stonden daar helemaal geen wachtwoorden in opgeslagen...
 
Ik ben hoofdbeheerder, dat zal wel evengoed zijn als administrator zeker? Wat ik wel geprobeerd heb, is in de veilige modus opstarten, en dan komt daar plots een account administrator bij, en via die account heb ik het ook geprobeerd. Als ik me niet vergis, stonden daar helemaal geen wachtwoorden in opgeslagen...

Hey allemaal

Ik heb ondertussen zelf de oplossing gevonden, en zal die hier even bijzetten, voor het geval iemand van jullie het nog kan gebruiken. You never know...

Ga naar Windows verkenner. Bovenin : Extra--> Map opties--> Weergave. Onderaan aanvinken-->verborgen bestanden en mappen weergeven.

Delete het bestand ' credentials' uit de map (verborgen bestand) :
c:\Documents and Settings\[username]Application Data\Microsoft\Credentials [id]
Reboot hierna direct de pc en alle opgeslagen wachtwoorden/accounts zijn verdwenen. Binnen Messenger kan gewoon weer een nieuwe account worden ingesteld. Het credentials ' bestand' wordt automatisch opnieuw aangemaakt.

MVG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan