Network list service werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irisia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2016
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik weet niet hoe het gebeurd is, maar ik kan ineens geen verbinding meer maken met WiFi netwerken. Er staat een computericoontje met een rood kruis erdoorheen en hij geeft als melding dat network list service het niet doet. Als ik deze wil inschakelen, krijg ik een melding dat dit niet mogelijk is vanwege afhankelijkheidsgroepen.

Sinds dezelfde tijd staat trouwens ook een kruis door het geluidsicoontje en doet deze het ook niet meer. Dit vind ik minder belangrijk, maar wellicht heeft het met elkaar te maken.

Alvast bedankt voor de hulp!

Aanvulling: opnieuw opstarten al meerdere malen geprobeerd en ook een paar keer geprobeerd om de computer terug te zetten naar fabrieksinstellingen met een systeemheropstart, maar dit lukt ook niet. Ik krijg steeds een foutmelding dat dit niet mogelijk is

Klik Start, kies uitvoeren, tik in: services.msc en klik op Ok. De lijst met services verschijnt nu. Zoek daar Network List Service, klik er met rechts op en klik daar op Start. Misschien dat deze dan goed start en de boel het weer doet.
NLS.jpg

Laatst bewerkt:
Klik Start, kies uitvoeren, tik in: services.msc en klik op Ok. De lijst met servicees verschijnt nu. Zoek daar Network List Service, klik er met rechts op en klik daar op Start. Misschien dat deze dan goed start en de boel het weer doet.
Bekijk bijlage 270037

Dit heb ik al geprobeerd, maar krijg dan steeds de melding dat dit niet mogelijk is vanwege afhankelijkheidsgroepen.
De precieze melding: "kan de network list service-service op lokale computer niet starten. Fout 1068: afhankelijkheidsservice- of groep kan niet worden gestart.

Overigens krijg ik ook steeds meldingen dat Windows security center service uitgeschakeld is en die krijg ik ook niet ingeschakeld. Weet niet of dat ermee te maken heeft.

Laatst bewerkt:
En heb je bij de afhankelijkheden gekeken? Daar staat Network Location Awareness en Remote Procedure Call.
Lopen die services wel?

En heb je bij de afhankelijkheden gekeken? Daar staat Network Location Awareness en Remote Procedure Call.
Lopen die services wel?

Heb ik gekeken, maar als ik die wil starten krijg ik dezelfde melding.

Die hebben ook weer hun eigen afhankelijkheden die je na zal moeten kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan