Networkcontroller doet het niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0216

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hallo,

Enige tijd geleden heb ik op mijn computer Vista geïnstaleerd, dit liep niet helemaal lekker, dus maar weer XP geïnstaleerd. Na het instaleren van een serie drivers leek alles te werken, behalve de Netwerkcontroller. Mijn netwerkadapter doet het wel (al weet ik het verschil tussen de controller en de adapter niet...:confused:)
Ik heb nu dus geen internet op die computer, ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem. Hieronder nog even wat gegevens over de computer.

Moederbord: ASUS A7N8X v 2.0
Netwerkkaart: NVIDIA Nforce Networking Controller

Verder zit er nog een NVIDIA MCP2 - Lan Controller in, al weet ik niet wat dit is.
Ik heb van de NVIDIA site alle eventueel bruikbare drivers geprobeerd, maar die lijken op niks uit te lopen!

Hopelijk zijn dit genoeg gegevens en kan iemand mij helpen,

Groet,

Duuk

Netwerkcontroller doet het niet

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie, maar ik snap het toch nog niet helemaal.
Wat moet ik dan van de Asus site halen, ik weet niet precies waar ik naar moet zoeken!
In de categorie networking/motherboard ???

Groet

Netwerkcontroller doet het niet...

Die laatste driver had ik reeds gevonden en geprobeerd, maar maakte geen verschil.
Ik heb nu een driver gevonden die in naam overeenkomt met mijn moederbord, is het mogelijk dat deze het probleem van een falende netwerkcontroller oplost?

In die drivers ziiten ze ook voor de netwerkkaart, de controller zit in de southbridge van de chipset en die stuurt de werkelijke netwerkkaart onboard aan, neem aan dat die in de bios op enabled staat.

Ook zie ik dat er een Realtek 8201BL chip zou op kunnen zitten waar ik alleen een driver kan vinden voor de audiochip, deze dus, misschien dat hij daarin verwerkt zit, want anderen staan er niet bij, ook zijn ze niet te downloaden bij Realtek.

Heb je overigens niet meer de moederbord driver cd?

Man, wat een gedoe :(

Heb nu die laatste driver opgehaald, maar ik kan het bestand niet uitpakken.
Windows geeft na het uitpakken de volgende melding:
'Om de computer beter te beveiligen is de toegang tot deze bestanden geblokkeerd'

Vervolgens volg ik de stappen die Windows aangeeft. Map--> Eigenschappen--> Blokkering opheffen. Echter, ik vind de knop blokkering opheffen niet. Ik heb de driver nu dus wel op de computer staan, maar ik kan hem niet uitpakken en dus niet gebruiken... :confused:

Enige suggestie?

P.S.
Heb de cd van het moederbord niet meer!
Dat van de BIOS snap ik niet helemaal...

Bedankt voor alle hulp tot nu toe, dit had ik niet zelf kunnen uitvogelen :)

Rechtermuisklik op het bestand en bij de eigenschappen en beveiliging? heb je dat?

Daar eigenaar worden of toevoegen en jezelf alle rechten geven.

Heb je zeker die bestandbeveiliging aanstaan, ben alleen de naam ervan kwijt, ik gebruik het niet.

Pfffffffffffff....
Uiteindelijk de driver kunnen instaleren en er is zowaar iets van effect, alleen nog niet het gewenste :confused:

Bij Apparaatbeheer stond de Netwerkcontroller bij Overige apparaten. Na het instaleren van eerdergenoemde driver staat de Netwerkcontroller onder de categorie van Netwerkadapters, waar ook de (functionerende) netwerkadapter staat.

Hij geeft echter nog steeds aan dat de stuurprogramma´s voor dit apparaat niet zijn geïnstaleerd!

Pak eens die eerder genoemde chipsetdrivers eens uit, en verwijs bij installeren van de driver voor die met het uitroepteken naar die uitgepakte drivers, handmatig dus.

Heb nu beide drivers, die genoemd zijn in het afgelopen half uur, geïnstaleerd.
Bij het apparaat staat nog steeds een uitroepteken :mad:

Waar kan het nu nog aan liggen???

Ik bedoelde om het via windows te laten doen via apparaatbeheer en het gele uitroepteken, rechtermuisklik en voor installeren kiezen en alles handmatig opzoeken etc.

Overigens al in de bios gekeken of de lan chip wel op enabled staat? bij de Integrated Peripherals en Onboard Lan.

Bios gecheckt en dat is in orde.
Beide drivers geïnstaleerd zoals jij zei, helaas geen uitkomst...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan