New Computer System

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geeft die Xp64bit dan geen problemen voor of met games ?

In principe niet.
Je kunt ook Vista 64 bits nemen als je die keuze hebt.

Het grote nadeel van XP 64 bits is de drivers. Niet alle hardware is hier voor geschikt.
Zelf gebruik ik het echter wel om de volle 4 GB aan te spreken. Afhankelijk van de hardware die in je PC steekt kun je zelfs maar 2 GB overhouden, in plaats van 3.5.

Vista Home Basic 64bit = max 8gb
Vista Home Premium 64bit = max 16gb
De andere versies van Vista 64bit ondersteunen tot 128+ GB.

In principe niet.
Je kunt ook Vista 64 bits nemen als je die keuze hebt.

Het grote nadeel van XP 64 bits is de drivers. Niet alle hardware is hier voor geschikt.
Zelf gebruik ik het echter wel om de volle 4 GB aan te spreken. Afhankelijk van de hardware die in je PC steekt kun je zelfs maar 2 GB overhouden, in plaats van 3.5.

Even een korte aanvulling op bovenstaande. Alleen gecertificeerde drivers (dus door Microsoft "goedgekeurd") worden ondersteund in 64 bits Vista. Verder is er geen ondersteuning meer voor 16 bits applicaties. Die kom je bij een thuisgebruiker haast niet tegen, maar toch handig om even te weten.

Even een korte aanvulling op bovenstaande. Alleen gecertificeerde drivers (dus door Microsoft "goedgekeurd") worden ondersteund in 64 bits Vista. Verder is er geen ondersteuning meer voor 16 bits applicaties. Die kom je bij een thuisgebruiker haast niet tegen, maar toch handig om even te weten.

64 bit blijft een euvel met drivers, XP of Vista. Al geloof ik dat XP nog iets strikter was.
Van die 16 bits was mij niet bekend overigens.

64 bit blijft een euvel met drivers, XP of Vista. Al geloof ik dat XP nog iets strikter was.
Van die 16 bits was mij niet bekend overigens.

Klopt, vaak zijn er drivers (voor redelijk nieuwe hardware) maar is het wachten op de certificering. Dat is jammer.

Je kunt daar trouwens met een truukje toch omheen? Driver signing uitschakelen bij F8, niet?

Nog niet van gehoord, maar ben benieuwd of dat zo is... ;) iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan