NEW orm en mapping werking en is het live te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
2.122
zie
http://docs.doctrine-project.org/pr...eference/association-mapping.html#collections
een nieuwe manier om data op te slaan in php
nu vermoed ik dat het object wordt opgeslaan dus dan moet er ook een versienr in je object staan vermoed ik

Mijn grote vraag is IS HET TE GEBRUIKEN als er enkele mensen er mee experimenten hebben gedaan, wie kan me er iets over vertellen .
en zitten er valkuilen in dat ik moet weten voor ik het gebruik
 
Waar doel je op met "nieuw"? Want doctrine bestaat al een tijdje.

nu vermoed ik dat het object wordt opgeslaan dus dan moet er ook een versienr in je object staan vermoed ik

Waarom een versienummer?

ORM opzich is prima en wordt regelmatig toegepast, maar pas goed op dat er slimme en domme aanpakken zijn. De domme aanpak gaat in de database kijken welke kolommen er in een tabel bestaan en een object maken volgens die gegevens. Dat is tijdverspilling (want het gebeurt bij elke pageview) en het werkt niet want het is niet mogelijk om businessrules te koppelen.
 
Waarom een versienummer?

Wat met de data als het object te veel is verandert er data bij komt en weg gaat

bestaat er ook iets als transient zoals de andere talen

op zich moet je bij java een versie nr maken omdat het object als object kan opgeslagen worden (snelheid)
 
Als dat al gedaan wordt dan is dat iets wat Doctrine voor je zou moeten doen. Maar ik vermoed niet dat er met versienummers gewerkt wordt omdat PHP scripts alleen draaien zolang het request duurt, dus alle objecten waar je mee werkt worden voor elke pageview opnieuw gemaakt en eventueel aangepast en weer opgeslagen. Dat is ook de reden waarom je met ORM goed moet oppassen in PHP, het wordt heel snel een hele grote berg werk om alle objecten te maken, terwijl je tijdens veel pageviews helemaal neits mee doet. Afijn, daarom gaan veel van dit soort systemen de objecten weer cachen, waardoor ze niet meer synchroon lopen met de database en dan heb je de beerput helemaal open, dan gaat alles mis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan