Danz14
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 feb 2009
Ik ben van plan om mijn eigen pc te bouwen, ik heb al op vele sites rondgekeken en weet ongeveer wel wat ik wil
Ik krijg over een paar maanden een 9800GT kaart! Dus ik moet nou overwegen of ik een onbaord mobo koop of een met een goedkoop kaartje!?
Ik Twijfel enorm tussen AMD en INTEL? Bij AMD krijg je voor minder geld vindt ik iets beters, Maar Intel is wel gewoon een goed merk! De pc wordt gebruikt voor soms een spelletje zoals gta iv en photoshop maar vooral gewoon thuisgebruik:thumb: Ik heb hier nog een behuizing, dvd speler, beeldscherm, muis, toetsenbord en OS die ik ga gebruik
(Vista 64bit)
Ik wil ongeveer dit:
AMD:
Asus M3N78 / Of zal ik een met AM3 socket nemen ook voor later?
AMD Phenom X4 9950 Black Edition / AMD Phenom II X3 720
4GB DDR2 PC6400 800MHz
550 W Chieftec voeding
500 GB WD Sata
INTEL:
Asus P5KPL-AM SE/C/SI
Intel Q8200
4GB DDR2 PC6400 800MHz
550 W Chieftec voeding
500 GB WD Sata
Ik heb wel een laag budgetje maar daar kan ik toch wel iets goeds voor kopen?
Het mobo bij de Intel is natuurlijk een en al budgetkaart. Maar er zit wel een onboard videokaart op voor tijdelijk. Ik kan ook een MSI-NEO-F P43 nemen met een 8400gs ofzo voor tijdelijk maar dit is wel goedkoper.
Ik wil ongeveer rond de 350 uitgeven. Wat kan ik beter doen of wat zijn jullie reacties?
Ik ga de pc zelf in elkaar zetten

Ik Twijfel enorm tussen AMD en INTEL? Bij AMD krijg je voor minder geld vindt ik iets beters, Maar Intel is wel gewoon een goed merk! De pc wordt gebruikt voor soms een spelletje zoals gta iv en photoshop maar vooral gewoon thuisgebruik:thumb: Ik heb hier nog een behuizing, dvd speler, beeldscherm, muis, toetsenbord en OS die ik ga gebruik

Ik wil ongeveer dit:
AMD:
Asus M3N78 / Of zal ik een met AM3 socket nemen ook voor later?
AMD Phenom X4 9950 Black Edition / AMD Phenom II X3 720
4GB DDR2 PC6400 800MHz
550 W Chieftec voeding
500 GB WD Sata
INTEL:
Asus P5KPL-AM SE/C/SI
Intel Q8200
4GB DDR2 PC6400 800MHz
550 W Chieftec voeding
500 GB WD Sata
Ik heb wel een laag budgetje maar daar kan ik toch wel iets goeds voor kopen?
Het mobo bij de Intel is natuurlijk een en al budgetkaart. Maar er zit wel een onboard videokaart op voor tijdelijk. Ik kan ook een MSI-NEO-F P43 nemen met een 8400gs ofzo voor tijdelijk maar dit is wel goedkoper.
Ik wil ongeveer rond de 350 uitgeven. Wat kan ik beter doen of wat zijn jullie reacties?
Ik ga de pc zelf in elkaar zetten

Laatst bewerkt: