[NEW] Thuis/Soms game PC 300-400E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danz14

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Ik ben van plan om mijn eigen pc te bouwen, ik heb al op vele sites rondgekeken en weet ongeveer wel wat ik wil;) Ik krijg over een paar maanden een 9800GT kaart! Dus ik moet nou overwegen of ik een onbaord mobo koop of een met een goedkoop kaartje!?
Ik Twijfel enorm tussen AMD en INTEL? Bij AMD krijg je voor minder geld vindt ik iets beters, Maar Intel is wel gewoon een goed merk! De pc wordt gebruikt voor soms een spelletje zoals gta iv en photoshop maar vooral gewoon thuisgebruik:thumb: Ik heb hier nog een behuizing, dvd speler, beeldscherm, muis, toetsenbord en OS die ik ga gebruik;) (Vista 64bit)
Ik wil ongeveer dit:

AMD:
Asus M3N78 / Of zal ik een met AM3 socket nemen ook voor later?
AMD Phenom X4 9950 Black Edition / AMD Phenom II X3 720
4GB DDR2 PC6400 800MHz
550 W Chieftec voeding
500 GB WD Sata

INTEL:
Asus P5KPL-AM SE/C/SI
Intel Q8200
4GB DDR2 PC6400 800MHz
550 W Chieftec voeding
500 GB WD Sata

Ik heb wel een laag budgetje maar daar kan ik toch wel iets goeds voor kopen?
Het mobo bij de Intel is natuurlijk een en al budgetkaart. Maar er zit wel een onboard videokaart op voor tijdelijk. Ik kan ook een MSI-NEO-F P43 nemen met een 8400gs ofzo voor tijdelijk maar dit is wel goedkoper.

Ik wil ongeveer rond de 350 uitgeven. Wat kan ik beter doen of wat zijn jullie reacties?
Ik ga de pc zelf in elkaar zetten;)

Laatst bewerkt:
Met een pc van 350 euro ga je gta iv niet redden denk ik. Ik ben niet zo thuis in de AMD processors dus over de processors kan ik geen mening geven.

Ja oke dat snap ik:thumb:
Ik wil voor 350 euro mobo, processor, geheugen, voeding en voor iets meer harddisk.
Dus de grafischekaart koop ik over paar maandjes.
Dan is het toch wel mogelijk?

ik ga eerst ff ajax afkijken dan ga ik even naar je systeempje kijken. Als je geluk hebt is er iemand met iets meer verstand die iets moois post.

Maar waa rmoet ik dan nog voord dat ik mijn 9800GT koop mijn beeldscherm op aansluiten? Dus dan moet ik eerst ook nog een goedkoop kaartje erbij... Kan ik dan niet beter een moederboard met Gxx chipset? die onbaord videokaart heefT?

Weet jij nog een budget mobo met onbaord video?:D
Bij AMD heb je al voor vel goedkoper een mobo met onboard video en zijn de procesoren qua prijs ook goedkoper. Bij Amd ben je wel goedkoper uit;)

Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld zoiets: Gigabyte GA-G31M-ES2L
Is zeker een budgetmoederboard maar heeft eigenlijk wel de dingen die ik nodig heb ?

Ja kijk ik wil gewoon nu een pc bouwen en heb hem ook nu nodig:) En die kaart was meer zo van dat ik die er later bij koop omdat ik die eigenlijk niet zo hard nodig heb en ook nog niet genoeg geld bij elkaar heb:o:p Dus ik kan nu kiezen een mobo met onbaord kopen of een mobo kopen zonder onboard en een kaartje van 30 euro erbij kopen maar dat is ook zo`n geld verspilling:p Dus ik denk dat ik voor een onboard mobo ga, alleen ik twijfel nog steed enorm tussen AMD en Intel:o Als ik voor AMD ga kan ik makkelijk zoiets kopen http://www.alternate.nl/html/produc...ARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM2+ En dat is eigenlijk ook wel goed voor mij:P Alleen als ik voor intel ga ben ik stuk meer kwijt voor in verhouding toch wel iets slechters

Laatst bewerkt:
die 8400 is hele goede processor. en ik kan je helaas geen advies geven over AMD processors. ;) Maar verwacht niet dat je op een onboard videokaart kan gamen.

Ja E8400 is idd een goede:thumb: En met dat onboard niet gamen maakt mij niet zoveel uit;) Dus eigenlijk is AMD wel wat beter voor mij maar ik weet het nog niet zeker:confused:

Als ik jouw was zou ik gaan voor dat asus moederbord met de e8400, die dan nog wel overkill is en dan straks de 9800(tegen die tijd weer even bij helpmij komen want tegen die tijd zijn er zeker weer betere videokaarten op de markt voor de zelfde tijd.?

Ik ga me wel even in die amd processors verdiepen. Want dat amd moederbord dat jij poste zag er ook niet vekeerd uit voor die prijs.;)

Laatst bewerkt:
Ligt er alleen aan of je een Dualcore of een Quadcore wilt hebben. Doe je veel tegelijkertijd ?

En maak je niet druk om AM3: Deze is fysiek gelijk aan de AM2 en AM2+ borden. Een budget AM2+ mobo kan dus met een BIOS update als AM3 fungeren.

Mijn advies is dat je een budget AM2+ plankje koopt, samen met een redelijke dualcore en een standaard setje geheugen (DDR2-800 of hoger) van 2 of 4GB. Dat is upgrade- en toekomstklaar, prik er later een Phenom II op en je blaast weer menig systeem de pijp uit.

Daarbij komend dat sowieso de helft van de moederborden (en zeker AMD) onboard video heeft.

En staar je niet blind op de gigahertzen, performance ratings en snelheden, daardoor kom je in veel gevallen duurder uit.

Morgen zal ik een leuk setje samenstellen voor je, mocht dat nog niet gedaan zijn.

@gangkill: Waarom sta ik daar niet tussen? :P Ik reageer niet vaak de laatste tijd maar lezen doe ik wel.

EDIT: De E8400 is ook niet alles hoor,het is een snelle processor maar niet echt budget gericht. Uiteraard wel fijn als je dat kunt ophoesten, maar dat is ieder z'n eigen keus.

Laatst bewerkt:
Oeps vergeten:$.
.. Goed uitgelegd. Heb al meer er uit geleerd dan de hele economie les:-P.

Maar AMD is toch wel een goed merk?
Veel mensen zeggen dat amd slecht is en achter de feiten aan loopt?:eek:
Voor mij is amd denk ik meer geschikt omdat mijn budget niet zo super groot is:p
En volgens mij presteert Phenom II wel beter dan Phenom I. En als je een Phenom II koopt kan je beter denk ik voor een AM3 socket gaan aangezien je dan goedkoper uit bent met de processor dan een AM2 socket Phenom II, en er is dan ook nog meer keus;)

AMD Phenom II X3 720 Black Edition / 2.8 GHz - Socket AM3
Die is maar 140 euro ongeveer:eek: Alleen dan moet ik ook nog een AM3 socket moederboard, of kan ik dan beter voor AM2+ gaan en dan later upgraden ofzo?

Ik speel soms bijvoorbeeld een keer Gta IV die de 4 cores denk ik wel voledig benut en 4 cores ondersteund.:thumb: Sosm een keertje photoshop en gewoon internet, school jeweetwel:p

Alleen als ik voor Phenom II ga wat moet ik dan voor een mobo kopen? AM3 Socket is nu nog vrij duur en kost voor mij dus te veel? Dus ik kan dus beter voor AM2 busget bordje gaan met Phenom II voor Am2+? Dan is de processor wel iets duurder maar het moederboard is wel goedkoper en meer keus!

Laatst bewerkt:
En wat is het verschil tussen AM2 Socket en AM2+??
Anders koop ik bijvoorbeeld zoiets http://www.azerty.nl/8-850-70833/gigabyte-ga-m52l-s3---moederbo.html ?? En op welke bussnelheid loopt een AMD Phenom X4 9950 Black Edition??

@Ik heb het opgezocht het verschil tussen socket AM2 en AM2+, AM2+ heeft nieuwere opties ofzo. Maar het ging vooral of een AM2 socket zal werken met AM3 processor, dat kan NIET. AM2+ Socker kan wel werken met AM3 Procesoren:
Bevestigd dat AMD Socket AM2 + zal een pad compatibiliteit met Socket AM3; AM3 processors zullen werken op AM2 + moederborden maar AM2 + processoren werkt niet op AM3 moederborden.
Bron: Wikipedia:P

Dus zal ik dan AM2+ mobo kopen met AM3 processor?
Kan iemand iets moois samenstellen?:)

Is dit iets moois?:
WD Caviar Green WD5000AACS - Vaste schijf 500GB €54,23
Chieftec Smart Series GPS-550AB-A Voeding 550w € 61,19
Corsair XMS2 Xtreme Performance - Geheugen 4GB PC2-6400 800MHz € 39,27
AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 141,67
ASUS M3N78 SE - Moederbord - ATX - GeForce 8200 € 55,09

Subtotaal €351,45
Verzendkosten €11,00
Totaal €362,45

Ik snap het echt niet meer:P Past AM2+ socket nou bij een AM3 processor? Volgens mij moet je dan zo`n AM3 ready moederboard kopen toch? en dan bios update uitvoeren?
Wat is dan een goede oplossing? Ik wil graag een Phenom II alleen je kan een Phenom II kopen voor AM2 maar dan is de processor al snel rond de 200 euro...... Dus als ik voor AM3 ga heb ik al een goede processor voor rond de 140 euro;) Maar dan heb je wel pas een mobo rond de 90, dus eigenlijk is het even duur:P Weet iemand nog een goede oplossing?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan