• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

newbie - ING afschrift rubriceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeldraakje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2009
Hoi,
Ik ben geen excel held, heb een hoop zelf uitgezocht, maar nu loop ik toch tegen een muur op.
Ik heb nl. mijn ING gegevens gedownload naar een CSV bestand en dat in excel geopend en een beetje aangepast. zie bijlage
Ik heb zelf een kolom toegevoegd (code) waarbij ik het afgeschreven bedrag een code kan geven, bv B voor boodschappen, en A voor auto. Zo heb ik een stuk of 8 codes en nou zou ik onderaan mijn bestand voor iedere code een formule willen invoeren zodat ik kan zien hoeveel ik afgelopen jaar heb uitgegeven aan boodschappen, aan mijn auto enz.
Het lijkt me dat dat prima moet kunnen in excel, maar ik heb geen idee hoe.
Zou iemand mij kunnen helpen?

Bijlagen

• afschrift2.jpg
    afschrift2.jpg
    41,1 KB · Weergaven: 125
Gebruik daarvoor de formule 'sumif'

Uit de helpfunctie van excel
You use the SUMIF function to sum the values in a range (range: Two or more cells on a sheet. The cells in a range can be adjacent or nonadjacent.) that meet criteria that you specify. For example, suppose that in a column that contains numbers, you want to sum only the values that are larger than 5. You can use the following formula:

=SUMIF(B2:B25,">5")

In this example, the criteria is applied the same values that are being summed. If you want, you can apply the criteria to one range and sum the corresponding values in a different range. For example, the formula =SUMIF(B2:B5, "John", C2:C5) sums only the values in the range C2:C5, where the corresponding cells in the range B2:B5 equal "John."

Mijn ING

Hallo.
Waarom het wiel zelf uitvinden als het elders al op de plank ligt.
Kijk eens op http://www.orov.nl/
Hier vind je een gratis programma waarmee je eigenlijk alles met de bestanden kunt doen.
Als je het programma download dan is het wel aan te bevelen om een kleine donatie te doen voor de maker van het programma.
Succes

Het mooiste zou zijn als je voor jezelf een kolom heeft met de codes.
Dus stel dat in kolom Z je codes staan
- Z1 - codes
- Z2 - A
- Z3 - B
etc.

De formule zou dan als volgt kunnen:
=SOM.ALS($E$2:$E$100;Z2;$F$2:$F$100)

Er vanuitgaande dat in de E-kolom de codes staan en in de F-kolom de bedragen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Allemaal,
Erg bedankt voor jullie antwoorden. Die SUMIF formule was precies wat ik nodig had en het is nu helemaal gelukt. Alleen is die offline rekeningoverzicht tool misschien nog wel veel handiger!
Ik kan iig weer lekker verder, bedankt!
Groeten,
Roel

Offline rekening overzicht

Hoi Allemaal,
Erg bedankt voor jullie antwoorden. Die SUMIF formule was precies wat ik nodig had en het is nu helemaal gelukt. Alleen is die offline rekeningoverzicht tool misschien nog wel veel handiger!
Ik kan iig weer lekker verder, bedankt!
Groeten,
Roel
Roel.
Neem van mij maar aan dat je met offline rekening overzicht vele malen meer plezier hebt en bovendien veel gebruikers vriendelijk is. Download het programma, en stort b.v. € 5 op hun rekening, en je kunt probleemloos met je data aan de gang. Ik zelf heb van 4 rekeningen vanaf 1992 alle data daar in staan.
Je moet er even voor gaan zitten om het allemaal te kunnen gebruiken, maar als je het door hebt, dan ben je in en in gelukkig.
Succes er mee
Jos

Hoi Jos,
Ik ben er al mee aan het stoeien geweest en het is idd een erg mooi programma, en precies wat ik zocht. Zodra er weer geld op me rekening staat zal ik aan ze denken. Bedankt voor de tip!
Groeten, Roel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan