Newsleecher snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

kikkertje27

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Berichten
7
Hallo
Ik heb een vraag. Gisteren heb ik een nieuwe pc gekocht en gelijk newsleecher geinstaleerd toen ik aan het downloaden was liep mijn newsleecher met 10mb dus dat vond ik erg leuk maar naar dat ik meer progs heb geinstalleerd en ik nog een keer iets ging downloaden liep die nog maar met 4mb.
Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik hier aan kan doen.

Alvast bedankt

Groetjes kikkertje27
 
die snelheid is natuurlijk voor het grootste gedeelte afhankelijk van de snelheid die je internet-abonnement toestaat. Daarbij komt natuurlijk ook nog om de hoek kijken welke servers je gebruikt, wat je (eventuele) download-limiet is op die servers en en wat voor retentie die hebben.

Wat voor internet abonnement heb je? Hoe snel? ADSL of kabel? Welke servers gebruik je?
 
Ik heb glasvezel verbinding een een server van download2day

Aantal threads 6

Maximale snelheid in MBit/s* 100 MBit/s

Maximale snelheid in KByte/s* 12800 KB/s

Gr kikkertje
 
Okee.... glasvezel is goed, beter dan de meeste mensen zullen hebben. Maar... je hebt glasvezel en glasvezel.... ook daar zit verschil in doorvoersnelheden, afhankelijk van je abonnementsvorm.

Maar goed... je hebt dus een payserver, via download2day. uit de beschrijving die je geeft, lijkt dat op het "ultra" abonnementje. Zou dus (in theorie) ongeveer 12 MB/sec moeten kunnen doorlaten, mits je internet-provider dat ook toelaat.

Je hebt het over een nieuwe pc, betekent dat dat je voorheel wel probleemloos met 10MB/sec kon downloaden? Lijkt me sterk dat het aan geinstalleerde software ligt, tenzij dat programma's zijn die ook flink gebruik maken van je internetverbinding.
 
Daarvoor deed die het ook niet zelf heb ik het idee dat het komt omdat ik utorrent heb geinstalleerd want, toen ik daarna weer ging downloaden kwam die niet veder dan de 4mb .
Zou het kunnen dat het daaraan ligt?

Mijn internet is 20 tot 50 Mbps up– en download

Gr kikkertje
 
Ja, dat kan heel goed. Utorrent is een peer2peer toepassing, dat gebruikt vanzelfsprekend bandbreedte. Afhankelijk van wat je daarmee download of upload, gaat dat natuurlijk ten koste van de beschikbare bandbreedte voor andere programma's als newsleecher.
 
Oke maar als ik utorrent uit heb staan gaat die ook maar met 4mb. Is er iets wat ik hier tegen kan doen?
Een ander programma nemen ofzo?

Gr
 
Nou.. ik zou uberhaupt geen BitTorrent of LimeWire achtige programma's gebruiken, tenzij je graag virussen, spyware en ander ellende wilt hebben. :confused:

Hou het nou maar lekker bij nieuwsgroepen. Dat betekent overigens niet dat je alles wat je daar vandaan haalt blindelings kan vertrouwen, maar het is over het algemeen stukken veiliger.

Wat verder die snelheid kan verklaren.... misschien dat de servers waarvandaan je probeert te downloaden het gewoon niet aankunnen om met dergelijk hoge snelheden data door te voeren. Vergeet niet dat downloads van 10MB/s is voor "niet-glasvezelers" toch behoorlijk indrukwekkend is.
Ik heb sinds kort 8mbit (= 1MB/s download ) en dát vind ik al snel.... :D
 
Wat 2 bekende vertragers zijn bij het downloaden van nieuwsservers zijn het volledig pakket van zowel kaspersky en bitdefender!!
 
Nou heb ik utorrent eraf gehaald en ben iets aan het downloaden maar krijg ik de volgende melding in newsleecher:

Please wait... Newsleecher
Pausing newsleecher temporarily
waiting fow download queue
catch-up, as articles are being
Downloaded faster then can be written to disk

Nou is mijn engels niet helemaal geweldig zou iemand mij kunnen uitleggen wat dit inhoud en of ik er iets aan kan doen?

Gr
 
Lol nog een oude pc?? ik bedoel ide schijven inplaats van s-ata?
Ziet er naar uit dat je schijven minder snel kunnen schrijven dan jij kunt downloaden.
Zult dus de download snelheid moeten verlagen in newsleecher zodat je schijven het ook aan kunnen en geen last krijgen van het zogenaamde flessenhals probleem.



.
 
Ik heb het nu op de nieuwe pc ook gedaan en daar werkt het inderdaad goed nu haal gewoon de 10mb.
Maar op de oude pc lukt dat dus niet helaas
Is dat ook niet mogelijk met een ander programma zoals grabit?

Gr
 
Blijft hetzelfde Je download snelheid is gewoon te snel voor die oude pc, maar in newsleecher kun je de download snelheid regelen, helemaal links onder waar je de download snelheid ziet is een schuif paneeltje waarmee je de toegelaten snelheid kunt verhogen/verlagen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan