newsleecher verschrikkelijk traag (10 KB/s downloadsnelheid)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daisyfloor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2011
Hallo allemaal,
Om even met de deur in huis te vallen, ik ben een verschrikkelijke leek met dit soort dingen.
Ik heb gisteren met hulp voor het eerst newsleecer en FTD gedownload.
Het lijkt aan elkaar gekoppeld te zijn, want als ik op de website van binsearch een bestand zoek, en ik klik op zoek NZB, krijg ik de keuze om hem te openen in Newsleecerr.
dan begin ie met downloaden, heb poort 119, 1 server, 8 lijnen.
hij begint te downloaden met een snelheid van ongeveer 10 KB/s
heb een film uitgekozen en dat gaat ruim 145 dagen duren.
En een nummer, (10 uur geleden geplaatst) duurt ook een paar dagen.
Vroeger heb ik limewire op mn laptop gehad, en daar had ik liedjes binnen 1 minuut binnen.
En films ook wel binnen 24 uur. Dus mn vraag is, wat doe ik verkeerd?
Kan het zijn dat newsleecer niet gekoppeld is aan FTD? of is er iets mis met mn snelheidinstellingen. Alles staat op de hoogste snelheid dus ik snap er niets van.
ik ben trouwens aangemeld bij Eweka voor 24 uur ( was om het eerst een keer te proberen)

Hoop dat jullie me kunnen helpen, groetjes :)

Welkom op helpmij
Newsleecher en ftd staan geheel van elkaar apart, dit heeft absoluut niets met je probleem te maken.
Ik denk eerder dat je firewall of evt. een router de poort knijpt.
Kijk eerst hier eens naar.
Beperk het aantal lijnen eens tot 2 of 3 lijnen tegelijk in plaats van de maximale 8 lijnen.
Stel 1 lijntje eens in in sslmode, wel de serverinstellingen aanpassen!!
Deze gebruikt een andere poort als de gewone servers.

Lees deze website eens geheel aandachtig door. Hier kan je alle informatie vinden m.b.t. het usenet.

Laatst bewerkt:
Hoi, bedankt voor je snelle antwoord :)

Ik heb de website doorgelezen, en alle aanpassingen gedaan die daar ook stonden.
Ik moest ook mn inlog en wachtwoord opnieuw invullen, want dat stond ineens uit??

Misschien had het daar mee te maken, dat weet ik niet, want de download snelheid is nu
inmiddels rond de 800KB/s. Volgens mij nog steeds niet super snel maar beter dan 10.

Ik heb 2 lijnen, en 8 lijnen geprobeerd, maar de snelheid blijft het zelfde.
Over hoe ik er achter kan komen of het met firewall te maken heeft,
kan ik helaas nergens vinden, heb geen idee hoe ik dat moet aanpassen of nakijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan