Next Gen Console en Next Gen Games

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remq

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Hallo,

Binnenkort komen de next-gen consoles uit en daarmee ook de "next-gen" games. De aanhalingstekens zet ik erbij omdat ik me nogal afvraag of dat wel zo is. De meeste AAA games worden zeker voorlopig nog ook op de current-gen uitgebracht. Zijn dezelfde titels die op de next-gen consoles verschijnen dan gewoon dezelfde spellen met dan hogere framerate, betere textures e.d. (vergelijkbaar wat er met console ports naar PC gebeurt?).

Ik kan me niet meer herinneren hoe het destijds met de release van de PS3 en de Xbox360 is gegaan, maar hoelang duurt het denken jullie voordat er game engines worden gemaakt die geoptimaliseerd zijn voor de next-gen hardware? Zeker bij de launch titles krijg ik het idee dat de ontwikkelaars niet genoeg de tijd hebben gehad om met de nieuwe hardware te kunnen spelen.

Tot slot nog een vraagje: bij het uitkomen van populaire spellen hebben media giganten vaak ze direct in de aanbieding voor zo'n 45 euro. Hoe zit dit met nieuwe consoles? Kan ik er beter eentje pre-orderen of wachten tot de Media Markt folder in de bus valt?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening en of ik een beetje gelijk heb ;)

Groeten Rem

Lijkt mij zéér sterk dat games veel zullen verschillen in gameplay. Tuurlijk, next-gen zal er beter uit komen te zien dan dezelfde game op de huidige consoles. Aan de andere kant; beide nieuwe consoles (Steam Box even niet mee geteld) draaien op x86 architectuur. M.a.w. alles wat er voor de huidige consoles gemaakt is, komt misschien wel niet naar de volgende consoles (en andersom naar de oude consoles) omdat het porten ervan gewoon veel tijd (lees: geld) kost.

Over het pre-orderen of wachten op een actie.. Is je eigen keuze.. Het zal mij niet verbazen dat door de grote vraag naar de PS4, heel wat winkels last gaan krijgen met leveren (neem als voorbeeld GTAV; winkels waren nog voor het spel al "gelaunched" was al uitverkocht).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan