Nexus 4 touchscreen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
489
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem en ben ten einde raad.

Ik ben in het bezit van een Nexus 4 van LG. Sinds twee dagen heeft de telefoon ineens een eigen leven en "denkt" de telefoon dat het scherm wordt aangeraakt ook als dit niet zo is. dan worden er van de bovenste rij cijfers (dus 1,2 en 3) cijfers ingevoerd in bijvoorbeeld het inlogscherm (heb een pincode in gebruik voor het unlocken van de telefoon). Dit blijft altijd beperkt tot deze 3 cijfers, en daarom zit het probleem maar op een bepaald gebied van het scherm. Het ene moment voert de Nexus allemaal cijfers Random in, en het volgende moment is dit gebied ter hoogte van deze cijfers totaal ongevoelig, dus werkt het niet. Ook met surfen is er een bepaald gebied niet gevoelig, of de telefoon sluit en opent ineens allemaal apps die op dezelfde hoogte zitten als de cijfers 1,2 en 3 van het unlockscherm.

Ik heb het scherm schoongemaakt, een reset gedaan op mijn telefoon, verschillende apps disabled die voor het probleem zouden kunnen zorgen.

Ik heb het idee dat het een software issue is, want als ik me telefoon restart en mijn pincode van de simkaart moet invoeren doet alles het gewoon zoals het zou moeten. Zodra ik mijn simkaart heb unlockt krijg ik weer hetzelfde probleem.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen!

Met vriendelijke groet,
Drioras
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Volgens uw foutomschrijving lijkt het mij toch eerder een hardware probleem te zijn ...

--> defekte digitizer.

Mogelijke oorzaken .. vochtinsijpeling , valpartij , of tikken op het scherm met een puntig voorwerp.

Digitizer en l.c.d. zijn 1 geheel (gelijmd) , en dien je dus in zijn geheel te vervangen.

http://www.benl.ebay.be/itm/Full-lc...044120?hash=item234dea1e18:g:xUwAAOSw-7RVFByH

http://www.benl.ebay.be/itm/LCD-Ecr...100115?hash=item4aecf59fd3:g:R20AAOSwqBJXUQOe

Of het sop de kolen nog waard is , is iets dat je zelf moet beslissen , daar er geen ouderdom of korrekt typenr wordt vermeld. (ik gok op e960)

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit leest , iets aan deze info .

Peter
 
Bedankt voor uw reactie!

Als het een hardware probleem is, hoe komt het dan dat alles het normaal doet in het pincode scherm?
 
Hallo

"Als het een hardware probleem is, hoe komt het dan dat alles het normaal doet in het pincode scherm? "

Geen flauw idee wat en hoe dit specifiek toestel doet in pincode scherm en normale werking met touchscreen ...

Clockfreq. of voedingsspanning touchscreen cpu verhogen ???

Mits ik dit toestel niet onder handen heb , kan ik u niet garanderen dat een nieuwe digitizer (+ scherm) dit probleem zal oplossen.

Ik hoop voor u dat ik ongelijk heb/krijg , maar vrees toch het ergste...

Enige manier om dit zeker te weten --> vervangen ... maar zoals reeds eerder vermeld ... is het sop de kolen nog waard.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan