Nexus 5 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

guusfct

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2014
Goede avond,

Ik heb een probleem met mijn Nexus 5, hij is uitgevallen en wil nu niet meer opstarten :/
als ik hem aan de lader heb start hij ook niet op, er komt dan alleen Google te voorschijn en valt daarna weer uit.

Dit is nu al de 2e keer sinds ik de update neer Android 4.4.4 Kitkat heb gekregen.

Iemand enig idee?

Groeten Guus

Probeer eens de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt te houden? Bij mijn niet-startende Nexus 10 werkte dat; hij trilde even en vervolgens startte hij.
Anders zou het aan de lader kunnen liggen en dat de batterij leeg is, maar dat de telefoon de lader wel herkent. Ook dat probleem heb ik wel eens gehad, zij het niet met een Nexus. Wat er dan gebeurt is dat de telefoon de lader herkent en naar het oplaad-scherm wil gaan, maar dat er gewoon niet genoeg stroom is om die te laten zien.
Gebruik je wel de originele kabel en adapter?

Nexus 5

Hallo,

bedankt voor uw bericht.

Nee, ik heb de originele oplader nu niet bij de hand, ben 2 dagen weg en net op dat moment gaat je telefoon stuk.... :/
De aan/uit knop indrukken heeft ook geen enkel effect :/ alleen als ik hem achter de lader heb gaat hij automatisch aan en uit.

Groeten,

Guus

Het lijkt me handig als je een andere lader test of wacht totdat je thuis bent dan. Ik denk namelijk dat de accu gewoon volledig leeg is en dat de lader die je gebruikt niet genoeg stroom levert om het scherm aan te houden.

Nexus 5

Hallo,

Mijn telefoon had nog 80% toen hij uitviel, dan is het toch niet mogelijk dat hij nu leeg is, aangezien die de hele tijd uit staat?

Groeten,

Guus

Dat is inderdaad vreemd. Maar de telefoon meet het accuniveau spanning. Het kan prima dat daar iets mis is gegaan.
Ik zou gewoon de originele lader en kabel proberen.

hallo,

heb nu de originele oplader maar hij wil ook niet opstarten. Zlefde als met alle andere opladers.

Groeten

Guus

Hallo,

bedankt voor de link, heb er even naar gekeken maar het hiep jammer genoeg niet :/

Ik heb even gegoogled en er zijn meer mensen met dit probleem helaas. En bij veel mensen ging het probleem niet weg en moesten ze de telefoon opsturen naar google of naar de winkel. Nu is mijn probleem dat ik in Twente woon en dat ik mijn telefoon in Utrecht heb gehaald ( de winkel heeft maar 1 vesteging ) :/
Dus moet ik nu helemaal naar Utrecht heen gaan of kan ik ook gewoon naar de Media Markt heen gaan en hem daar laten repareren?

Groeten,

Guus

Als je hem naar de Media Markt brengt zal je moeten betalen voor de reparatie (als ze die al doen). Je zou de telefoon kunnen opsturen naar Utrecht, dan moet je even contact opnemen met de winkel daarover.

Probleem is inmiddels al weer opgelost, bedankt voor de moeite :)

Groeten Guus

Mooi dat het opgelost is! Vergeet niet de status van dit topic ook eventjes aan te passen naar 'opgelost'!

Hallo,

Ik heb geen idee hoe het me is gelukt maar hij doet het weer,
Ik wou mijn Nexus 5 naar de Media Markt heen brengen maar voordat ik dat ging doen heb ik toch nog even geprobeerd mijn telefoon aan te doen. De eerste keer gebeurde er niks, maar de 2e keer startte hij op in het boot menu, daar de optie start gekozen en toen deed hij het weer :)

Ik heb dus echt geen idee wat de oplossing voor dit probleem. wel weet ik dat het een bekent probleem bij google is maar dat ze er tot nu toe niks aan kunnen doen. Wie weet dat het bij Android Lollipop wel over is, laten we dat maar hopen.

Groeten,

Guus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan