Nexus Breeze

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speldenknop

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
95
Hallo,

Ik ben van plan de Nexus Breeze te bestellen, aangezien de Antec Lifestyle Sonata behoorlijk lang op zich laat wachten...

Maar nou vraag ik me af of ik aan de enige 120mm fan van de Breeze wel genoeg heb... De comp staat namelijk toch 12-16 uur per dag aan en ik wil er redelijk nieuw speelgoed ingooien (AMD athon 64 3500+, 10.000 RPM HD, powercolor radeon 9800pro, enz.)

Ik zat er zelf nog aan te denken om zo'n fan die gelijk de warme lucht naar buiten blaast erbij te nemen. Aangezien er geen plaats is voor een extra fan in de behuizing...

Wat zouden jullie doen? Zo'n extra PCI-slot-fan erbij, niets of iets anders? Want een extra fan zorgt natuurlijk wel voor meer geluid en das eigenlijk zonde aangezien de kast gemaakt is om muisstil te zijn...

Greetz, Xander
 
Ik zou het niet doen. Het kast ontwerp is, volgens Nexus dan, zo gemaakt dat je voldoende airflow hebt, bovendien er worden ook nog steeds pc's gemaakt zonder maar één case fan en die werken ook goed.
Ik denk zelfs door het plaatsen van een 'slot fan' je de airflow dusdanig verstoort dat het eindresultaat slechter wordt.
 
Antec Lifestyle Sonata schijnt een erg vingerafdruk gevoelig kasje te zijn; niet altijd even grappig met wat publiek...

Ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen de nexus breeze en de silentmaxx st-11 bij mij stil-systeem project. Het is voor mij de silentmaxx geworden omdat de nexus maar 1 fan ingang heeft en alles via de voeding afvoert.(!)

De silentmaxx heeft 1 120mm bodem en 2 80mm achter. De bigtower heeft een extra 120mm boven de voeding.(koelers+voeding niet inbegrepen)

Kwa design vond ik de nexus ook mooier, maar koeling vond ik belangrijker. Ik heb er een zalman fan controller in gezet met silentmaxx hd silencers en ik moet zeggen, aardig stil hoor. :)
 
Laatst bewerkt:
mensen bedankt voor de reacties.

en @temptation bedankt voor de link

ik heb de Nexus Breeze besteld, hoewel de Sonata toch ineens was binnen gekomen.

Waarschijnlijk heb ik em deze week binnen

greetz,

Xander
 
Ehm, mag ik vragen watvoor hardware erin moet komen? :eek:

Ik denk namelijk dat deze kast een p4 presscot met een beetje moderne videokaart puffend en zuchtend koel gaat houden. En omdat er isolatie in de kast zit, heb je airflow nog harder nodig dan anders.
(een titan koeler zal wat schelen, maar produceerd 32dB waardoor je absoluut geen stil systeem meer overhoud)

Persoonlijk had ik iig alsnog de kast geanuleerd(proberen) en een antec sonata of antec performence one p160 besteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan