NFSU2 Online

Status
Niet open voor verdere reacties.

MayNiak666

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Hallo,

Ik heb sinds kort Need for Speed Underground 2 gekocht, en wil online gaan spelen. Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen om het spel te patchen. Als ik in het hoofdmenu op "on-line"klik, gebeurt er het volgende:
Het spel vraagt me om een nieuw account te maken of een reeds bestaand account te gebruiken. Ik kies dan voor een reeds bestaand account en probeer in te loggen. Dat lukt volgens mij wel, maar: het spel waarschuwt me dat er een registratienummer gekoppeld wordt aan mijn account, en of dat akkoord is. Ik zeg dan ja. Daarna wordt er nogmaals om een bevestiging gevraagd en wederom zeg ik ja. Vervolgens krijg ik de melding dat er een technische storing met de EA-server is en dat ik het later moet proberen. Dat heb ik de afgelopen weken bijna iedere dag gedaan, maar ik krijg iedere keer weer het verhaal te zien dat er een technische storing is, en dat ik het een andere keer maar weer moet proberen. Wie weet wat er aan de hand is? Ik draai het spel op de PC, onder Windows XP professional. De firewall staat uit, alle achtergrondprogramma's zijn uitgeschakeld en de virusscanner is ook uitgeschakeld. Het spel loopt verder als een tierelier, alleen het online gedeelte (nog) niet.

Kan je gewoon niet een nieuw account aanmaken dan? Wel een account die je serieus moet nemen, aangezien die serial hieraan gekoppeld wordt.

Heb ik ook al geprobeerd, hielp niet. Aangezien ik eerst een illegale versie had, heb ik zelfs m'n harde schijf opnieuw geformateerd en XP er op gezet, maar ik blijf het probleem houden...:confused:

ik heb trouwens verbinding met het internet via de kabel; het basis-abonnement van @home (1000/250 kbps)

maakt niet uit wat voor verbinding je hebt, je zou contact moeten krijgen met de server

nou, miss ligt de server er gewoon een posje uit of zo, zoek eens iemand anders die het ook op internet speelt en vraag of hij op internet kan komen, of ligt jou internet verbinding er uit voor reparatie of zo

nou, miss ligt de server er gewoon een posje uit of zo, zoek eens iemand anders die het ook op internet speelt en vraag of hij op internet kan komen, of ligt jou internet verbinding er uit voor reparatie of zo

Ik kan verder gewoon internetten, dus het ligt niet aan de verbinding. Als ik op de site van EA kijk, zijn er toch regelmatig een groot aantal mensen online, dus volgens mij is er met de servers eigenlijk niks aan de hand.

Hallo MayNiak666,misschien ligt het aan de patch die je hebt gebruikt

Ik heb de laatste en correcte patch voor mijn versie. Als dat niet het geval is, dan werkt de update-fuctie van het spel niet zoals het zou moeten.

Kortom, ik snap er echt niks meer van. Ik zal nog eens met de helpdesk van EA contact opnemen, alhoewel ik het idee heb dat daar een stel enorme nitwits zitten...:confused:

Trouwens, als ik er over nadenk vind ik nog iets vreemd. Tijdens de installatie van het spel, wordt er gevraagd of je het spel wilt registreren. Dat heb ik gedaan. Tijdens dat registratie-proces geef je ook aan of je een bestaand account wilt gebruiken of een nieuw account wilt aanmaken. Ik heb het spel geregistreerd op een bestaande account, en dan wordt er ook naar de cCD-key gevraagd. Is het dan niet logisch dat de CD-key dan gekoppeld wordt aan dat account? Hoe kan het dan dat het spel dat nog niet weet, en dat je, alvorens on-line te kunnen spelen, nog een keer de CD-key moet koppelen aan diezelfde account?

Heb inmiddels een tip van EA gekregen. Zal dit weekend proberen of dat de gouden tip is. :confused:
Zo ja, dan zal ik hem hier ook posten:thumb:

De tip was niet de oplossing die ik zocht, maar het was deze:

Het blijkt dat incidenteel de CD-key niet (goed) in het windows register wordt opgeslagen. Om dit achteraf te kunnen doen, staat er in de map Support in de map waar het spel is geinstalleerd (meestal program files/Need For Speed Underground 2) een utility Speed2_code.exe. Als je deze utility uitvoert, kun je de CD-key alsnog invoeren zodat die correct in het register wordt weggeschreven. Hopelijk helpt het iemand... (mij dus niet, jammer genoeg:confused: )

Ondertussen heb ik een innige e-mail-relatie opgebouwd met de helpdesk van EA-games ;), waarin al een groot aantal mogelijke oplossingen aangedragen zijn, maar tot dusver is DE oplossing er nog niet. Ik hoop :confused: dat ik vandaag of morgen weer een nieuwe oplossing heb en dat ik eindeljk online kan spelen. Zodra ik dat kan, zal ik de hele e-mail conversatie hier proberen te posten, zodat anderen er misschien ook nog wat aan kunnen hebben. Ik hou jullie op de hoogte:thumb:

oplossing?

heb je al wat nieuws over het probleem. Ik wacht met spanning af nl.

Ik heb het opgegeven. :( De laatste "oplossing" die de helpdesk van EA-games me gegeven heeft, bestaat uit het opsturen van mijn CD-key, bewijs van aankoop blablabla, zodat ze me een nieuwe cd-key kunnen toesturen. Ik heb het spel gekocht, dus ik zou dat best kunnen doen, maar een collega van me heeft het spel ook gekocht, en ondervindt precies dezelfde problemen. Het lijkt me daarom sterk dat de aangedragen oplossing de juiste is.

Eerlijk gezegd zou ik het van EA-games correct vinden, als ze gewoon zouden toegeven dat het spel blijkbaar niet online te spelen is voor mensen die een PC hebben die aan alle eisen voldoet, en alle gedupeerden een refund zouden geven, maar dat zal wel ijdele hoop zijn. Ik vind het een prachtig spel, maar op dit soort dingen knap ik dus wel echt af... Ben benieuwd of Need for Speed Most Wanted straks wel online te spelen is...:confused:

Dat is wel erg teleurstellend. Begrijp ik uit je mail dat je een pc hebt die wel aan alle eisen voldoet of is dit nu juist niet het geval?

groet.

Mijn PC voldoet aan alle minimum systeemvereisten die het spel stelt, maar ik kan gewoon niet on-line spelen. Als ik nu de enige was die dit probleem had, kon ik me nog voorstellen dat er bij mij thuis iets niet in de haak was (computertechnisch gezien dan he ;) ). Maar ik heb dus een collega, die net zo enthousiast is (was) over het spel, die dezelfde problemen heeft als ik. En ik lees op internet ook dat er veel mensen zijn die het probleem hebben. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand is, die het spel wél met z'n pc on-line kan spelen! Daar zou ik wel eens mee willen babbelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan