NHelper Advertentie software Virusrisico

Status
Niet open voor verdere reacties.

Curmyn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2003
Berichten
4
Hallo,
Ik ben nieuw op deze site en wil kijken of jullie mij misschien kunnen helpen met een probleem die wekelijks terugkeert sinds we internetten via de kabel.
Bij het scannen van virussen krijgen we regelmatig te zien dat er "Advertentiesoftware" op de computer staat met als status "Risico".
Op dit moment staat: NHelper.dll op onze computer, als ik deze met het antivirusprogramma probeer te verwijderen dan lukt dat niet, ook handmatig verwijderen lukt niet. Het gaat wel in de prullenbak, maar daar krijgen we het bestand niet uit omdat deze 'waarschijnlijk in gebruik' is.
MIJN VRAAG:
- Hoe voorkom ik dat deze Advertentiesoftware telkens op mijn computer wordt geplaatst?
en
- Hoe verwijder ik NHelper.dll?
Alvast bedankt voor je antwoord en anders bedankt voor het lezen.
Groeten,
Curmyn
 
Welkom op de Helpmij !


zo misschien?

Heb je wel een goed anti spyprogje draaien zoals Ad-Aware van Lavasoft ?
 
Laatst bewerkt:
Welkom op helpmij.nl je zou ook Dit bericht kunnen proberen

Groeten Oossie
 
Adware

Adware werkt perfect! Er kwamen meteen 126 verborgen bestanden tevoorschijn die het programma wel kon verwijderen, terwijl Norton Antivirus het niet kon.
Bedankt voor de tip!
Carmen
 
:D

vergeet niet om de 3 a 4 dagen, of net zoals je wilt, 1x per week even te kijken of er een update is van Ad-Aware. Dat gaat vrij simpel :

Zorg dat je verbinding met het www er is en open het progje,
klik op het wereldbolletje met vergrootglas in het hoofscherm van het progje
en kies daarna voor "verbinden".

Een eventuele update wordt aangegeven.
 
wat ik nog vergat is een reactie op een eerder bericht van je:

als je ooit weer door bepaalde rommel wordt getroffen en je kan het niet verwijderen vanwege de boodschap "bestand is vermoedelijk in gebruik", of een boodschap met een dergelijke strekking, dan is in 99% van de gevallen de oplossing :

opstarten in de veilige modus ( F8 tijdens het opstarten -zwarte scherm- blijven indrukken) en dan het bestand verwijderen.

In de veilige modus worden namelijk alleen de hoogst noodzakelijke progjes gestart om Windows te kunnen laten draaien. Spyware en sommige virussen kunnen dan gemakkelijk worden verwijderd omdat het "moederbestand" waarmee ze opstarten, in de veilige modus nog niet geladen is.
 
Weer bedankt

Ik wordt al wijzer. Wij lieten een bestand dan gewoon staan als we deze niet konden verwijderen.
Ik zal regelmatig Adware updaten.
Carmen
 
als je in deze thread even een berichtje post, bijvoorbeeld iets van : "Bedankt dan maar weer", dan word je automatisch in kennis gesteld wanneer er een update beschikbaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan