NIC Compatibiliteit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietweetniet

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Ik moet weten of een netwerkkaart uit een willekeurige pc in elke willekeurige pc ingebouwd kan worden .. want ik heb hier een VAIO desktop, en die kast is behoorlijk compact/klein en nu wil ik dus een netwerkkaart van een andere pc (een grote systeemkast) overplaatsen in de VAIO (en andersom)

Nu vraag ik me dus af of dat mogelijk is, of dat de VAIO een eigen soort formaat netwerkkaart heeft .. :)

En gelijk nog een vraagje, als je op allebij de netwerkkaarten maar 1 ingang hebt, dan betekendt dat dat je voor de server pc een extra kaart moet inbouwen toch? maar is er misschien niet een mogelijkheid om via een simpele hub, de connectie te spreiden?

De meeste netwerkkaarten zijn zo slank dat ze ook in een kleine pc passen.

En over je 2e vraag: als de server het hoofdpunt van je netwerk is en bijv. internet moet gaan delen dan heb je daar nog een extra kaart voor nodig

Is er dan geen mogelijkheid om een uitwendige netwerkaart te kopen, die je gewoon via usb op je pc aansluit? of is de maximale toelaatbare overdrachts capaciteit van een usb kabel zowiezo niet geschikt voor zoiets ..

dit is de netwerkkaart die in de VAIO zit;

pci7yt.png

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft hoor, maar deze kaart;

EDIT; dit is de kaart;
net6hu.png

zit in dezelfde pc ingebouwd, kan ik deze pc dan niet gewoon als server pc gebruiken?

Of is dit geen bruikbare kaart ..

Dat is je firewire.

Maar er zijn ook usb netwerkkaarten te krijgen

onee, nog 1 dingetje :p

Ik heb op 1 van de 2 pc's geen floppydrive, maakt dat wat uit?

Of moet ik nou ook nog een usb floppydrive voor eenmalig gebruik erbij gaan kopen :)

EDIT; Ik neem aan dat het niet nodig is nu ik dit lees?

Simply connect a Category 5 Ethernet network
cable to the Compact USB 2.0 10/100 Network Adapter¦s RJ-
45 port, install the included device driver, and you¦re networked.

Ligt eraan welk besturingssysteem op de server staat en als de kaart niet herkend wordt of de drivers op disk of cd staat. Maar je hebt toch een internetverbinding? Dan kun je eventueel ook drivers downloaden

ow het gaat dus alleen over drivers die erop staan? dan kan ik het ook wel met een usb stick overzetten .. ik dacht dat je met het floppy je pc moest booten ofzo, maar dat hoeft dus niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan