NIC's binnen VMware werken niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter apen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

apen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
ik heb een server 2008 binnen vmware die heeft 2 NIC's de een voor internetconnectie de andere voor LAN, nu werke deze beide niet. er staat een kruisje bij en ik wet niet waar dit aa ligt. ook als ik een nieuwe NIC toevoeg krijgt deze dat rode kruisje.

Beetje weinig informatie, vind je zelf ook niet?
a. WELKE vmware? Esx? Workstation? ...?
b. WAAR heb je ze aan gekoppeld? Welke virtuele switch?
c. WAAR staat dat kruisje? In Apparaatbeheer? Indien in Apparaatbeheer, dan zou je wellicht ze kunnen Inschakelen via erop rechtsklikken.

Tijs.

a. vmware workstation 9
b deze zijn gekoppelt via een domain
c. deze zijn ingeschakelt, bij het overzicht van verbindingen in de virtuele server.

Bij b. vroeg ik om de VMnet koppeling van beiden, niet of je een domein draait.
Bij c. vroeg ik waar dat kruisje staat. Ik kreeg geen antwoord. Geef eens een schermafdruk waar dat te zien is.

Tijs.

b. dan snap k niet wat je excact bedoelt misschien dat het NAT en host-only is? ik ben hier nog niet zo goed mee bekend
c. als ik deze disconnect via VMware dan gaat het rode kruisje weg maar werken ze totaal niet.

Capture.jpg

Als ik de schermafdruk zo zie zijn de "netwerkkabels niet aangesloten". Dus zou ik dan vermoeden dat de netwerkondersteuning helemaal uitgezet is in Vmware op dat moment.
Verder begrijp ik je opmerking c. niet in je vorige posting. Enige waar ik aan kan denken daarbij is dat je eigenlijk bedoelt dat op het moment van maken van de scherafdruk je netwerkondersteuning juist uitgezet was.
"werken ze totaal niet" is maar net hoe je het ingericht hebt: Staan er vaste IPv4 adressen ingesteld (en welke zijn dat dan) op die 2 LAN-adapters binnen W2008 of staan die op "Automatisch ip-adres verkrijgen"?

Lijkt me véél verstandiger dat je eerst eens een simpel Windows 7 installeert in VMware met NAT voordat je met W2008 aan de slag gaat.
De basis moet namelijk zijn dat je (virtuele) netwerk-omgeving binnen VMware werkt, en ik krijg nu het idee dat dat niet het geval is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan