Niemand kan mijn minecraft LAN joinen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firecasper01

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Ik heb gebropeerd mijn LAN op minecraft op te starten. Dat gaat nog maar als iemand hem probeerd te joinen in de dezelfde WIFI dan staat er niks in multiplayer en direct verbinden wil ook niet.:confused:
Alvast bedankt.

Firecasper01

ik weet niet wat je probeert maar je zou een hamachi kunnen proberen en de poort open gooien
wfi met mincraft jammer doei dat met draad

Eerst maar eens de server.properties bestand van je minecraft server hier posten.
Alvast: hier kun je zien wat de verschillende opties betekenen.

Opties die mogelijk met je probleem te maken hebben kunnen zijn:
max-players staat op 1 of 2 (verhoog dat naar bijv. 20)
online-mode staat op True (ik neem aan dat je voorlopig alleen je minecraft server op je eigen thuisnetwerk beschikbaar wilt stellen)
white-list staat op True

Ik realiseer me zojuist dat er nog enkele andere redenen kunnen zijn:
a. [Gokje] Gebruik van gejatte/gekraakte minecraft client-software op de verbindende pc's/laptops
b. De minecraft server heeft te weinig rekenkracht en te weinig intern geheugen om meerdere minecraft clients te kunnen bedienen

Tijs.

Dit kun je oplossen door je firewall goed in te stellen. Ga naar configuratiescherm -> windows firewall -> een programma toegang geven via windows firewall -> klik op 'instellingen wijzigen' -> zoek 'java' op -> kruis alle 2 vinkjes aan, het kan zijn dat je meerdere java versie's hebt.

Heb je via open-to-lan in je menu gedaan of met een server? Als je het via open to lan doet dan werkt het via WiFi ( Doen wij altijd op school :P ). Servers werken via WiFi alleen moet je 'm goed instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan