niemand ziet applet :s

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
ik heb nu een klein appletje...maar ik ben de enigste die um kan zien
link: http://httpd.chello.nl/~j.terpstra01/java/BlanksApplet.html

en voor diegenen die um wel kunnen zien...ik moet nu in de html enkele parameters opgeven...
kan ik er ook voor zorgen, dat er een popup komt (of meerdere), waarin de surfer iets invult, en dat het dan in dat applet komt?

Staat wel text in
The hier komt 1fox jumped hier komt 2 over dog.....
moeten er niet meer parameters bij?

:cool:

Geplaatst door peter vazed
Staat wel text in
The hier komt 1fox jumped hier komt 2 over dog.....
moeten er niet meer parameters bij?

:cool:
nee, dat is van later zorg
eerst moet iedereen dat kunnen zien...
ik denk dat het aan de JVM ligt (ik heb 1.4, base en japie82 ook, en die kunnen het beide zien)

Geplaatst door JBS
Grijs vlak zonder tekst :(
jah idd...maar ik weet niet hoe ik dit op moet lossen
ik denk dat het aan de JVM ligt...maar om nou tegen iedereen te zeggen van: download dit en dit....dat werkt ook niet :confused: :(

Geplaatst door aaajeetee

jah idd...maar ik weet niet hoe ik dit op moet lossen
ik denk dat het aan de JVM ligt...maar om nou tegen iedereen te zeggen van: download dit en dit....dat werkt ook niet :confused: :(
Ik weet dat JP dit ooit ook heeft gehad, neem eff met hem contact op.

Na install van Java zie ik de tekst

"The hier komt 1 fox jumped over the hier komt 2 dog."

Als je met de muis over de applet gaat dan zie je linksonderaan in de status balk de melding:

load: class BlanksApplet not found

De java interpreter in de internet explorer geeft dan de applet weer als een grijs vlak.

Dit kan aan 2 dingen liggen:

1: De applet ( *.class ) staat niet op de juiste plek, of is niet aanwezig
2: De applet is gecompileerd met een java SDK nieuwer dan de eerste versie 1.1

Meestal is dat laatste het geval. Microsoft heeft tot aan de internet explorer 6.0 alleen applets ondersteund die met java 1.1 zijn gecompileerd. Als een applet gecompileerd is in een nieuwere versie bijvoorbeeld de 1.4 dan moet de bezoeker van de site een plugin downloaden bij Sun om de applet te kunnen zien. Deze plugin is schandalig groot, dus de meeste zullen dat niet doen.

Oplossing:

Download de java sdk 1.1 en compileer daarmee je script

Gr. Wernand
:p

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Wernand
Download de java sdk 1.1 en compileer daarmee je script
punt is dus...ik maak het in visual café...;)
ik gebruik die sdk helemaal niet...bij VC zit namelijk ook wel javac.exe en java.exe ...

Laatst bewerkt:
probeer het volgende veranderingen:

Orgineel:
PHP:
<applet code="BlanksApplet.class" height="80" width="500">
<param name="adjective1" value="hier komt 1">
<param name="adjective2" value="hier komt 2">
</applet>

wijzigingen:
PHP:
<applet code=BlanksApplet.class height=80 width=500>
<param name=adjective1 value=hier komt 1>
<param name=adjective2 value=hier komt 2>
</applet>

Laatst bewerkt:
Nee werkt niet zelfde resultaat.

Geplaatst door roto
Nee werkt niet zelfde resultaat.
bij anderen krijg je die melding niet, maar zien ze gewoon een grijs vlak... :confused:

Ik weet niet zoveel van Java, maar weet je zeker dat het .class bestand aanwezig is in dezelfde map als de applet? Ik dacht tenminste dat dat moest :D

Geplaatst door Saviola
Ik weet niet zoveel van Java, maar weet je zeker dat het .class bestand aanwezig is in dezelfde map als de applet? Ik dacht tenminste dat dat moest :D
jah, dat staat het ook
alles doet het ook wel, maar dus niet bij iedereen :confused:

De java compiler wordt via dos opdrachten gestart, dus een programma als visual cafe maakt dus gebruik van de via dos gestuurde compiler van java.

In alle SDK's van java wordt javac.exe gebruikt om de class te compileren.

Wat je moet doen is de javacompiler 1.4 uninstalleren en dan de 1.1 installeren.

Als je dan opnieuw een script laat compileren naar een class bestand, dan wordt door visual cafe de 1.1 compiler van java gebruikt om het class bestand aan te maken.

Na dit zal de applet bij iedereen goed worden weergegeven.

Als de applet namelijk in 1.4 is gecompileerd dan zal deze applet alleen zichtbaar zijn voor mensen die de 1.4 Virtual Machine op hun pc hebben geinstalleerd, en dit is voor de meeste niet het geval.

Gr. Wernand

Geplaatst door Wernand
De java compiler wordt via dos opdrachten gestart, dus een programma als visual cafe maakt dus gebruik van de via dos gestuurde compiler van java.

In alle SDK's van java wordt javac.exe gebruikt om de class te compileren.

Wat je moet doen is de javacompiler 1.4 uninstalleren en dan de 1.1 installeren.

Als je dan opnieuw een script laat compileren naar een class bestand, dan wordt door visual cafe de 1.1 compiler van java gebruikt om het class bestand aan te maken.

Na dit zal de applet bij iedereen goed worden weergegeven.

Als de applet namelijk in 1.4 is gecompileerd dan zal deze applet alleen zichtbaar zijn voor mensen die de 1.4 Virtual Machine op hun pc hebben geinstalleerd, en dit is voor de meeste niet het geval.

Gr. Wernand
oke, snap ik
maar ik heb die java compiler niet eens geinstalleerd...
het enigste wat ik van java heb geinstalleerd, is Java2 Runtime Environment 1.4.1_02 en Java Web Start
moet ik die environment dan versie 1.1 hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan