• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

niet aaneengesloten bereik selecteren lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

smakman

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
In het bijgaande voorbeeld(sportdag) wil ik in kolom R,S en T het aantal keer dat iemand eerste, tweede of derde op een onderdeel is geweest zien verschijnen. Hiervoor wilde ik een selectie maken van kolom D,F,H,J,L,N en P. Dit lukt me op de één of andere manier niet. Excel zegt dat de formule niet klopt. Nu heb ik dus een selectie van C t/m P. Maar stel nou dat je met verspringen 3,00 meter springt, dan heb je meteen een derde plaats te pakken en dat is niet de bedoeling. Hoe los ik dit op?

Bijlagen

Hoi smakman,

Ik zou het op deze manier doen:

Voor de eerste plaats:
Code:
=AANTAL.ALS(D3;1)+AANTAL.ALS(F3;1)+AANTAL.ALS(H3;1)+AANTAL.ALS(J3;1)+AANTAL.ALS(L3;1)+AANTAL.ALS(N3;1)+AANTAL.ALS(P3;1)

Voor de tweede plaats:
Code:
=AANTAL.ALS(D3;2)+AANTAL.ALS(F3;2)+AANTAL.ALS(H3;2)+AANTAL.ALS(J3;2)+AANTAL.ALS(L3;2)+AANTAL.ALS(N3;2)+AANTAL.ALS(P3;2)

Voor de derde plaats:
Code:
=AANTAL.ALS(D3;3)+AANTAL.ALS(F3;3)+AANTAL.ALS(H3;3)+AANTAL.ALS(J3;3)+AANTAL.ALS(L3;3)+AANTAL.ALS(N3;3)+AANTAL.ALS(P3;3)

Suc6

Ik zou dit nemen:

=SOMPRODUCT((IS.EVEN(KOLOM($C$2:$P$2)))*($C$2:$P$2=1))

voor plaats 1. De 1 op het einde veranderen in 2 en 3 geeft plaats 2 en 3.

Wigi

Bedankt maar weer.

Bedankt jullie, voor deze oplossingen. Ik ben er weer heel blij mee, en ga er morgen mee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan