• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

niet aangrenzende kolommen selekteren en plaatsen op een nieuw werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter koeke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

koeke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Ik zou graag filteren in kolommen.
in het voorbeeld zie je een overzicht van verkoopcijfers op weekbasis.
Nu zou ik graag in een werkblad een bepaalde range willen opvragen. de bedoeling is bv. wanneer er een promotie loopt in een bepaalde week zou ik de weken na de promotie willen bekijken om te zien wat het effect van de promotie op de verkoop had.

iedere suggestie is welkom.

Bijlagen

Aan de hand van de opgegeven waarden kun je die range selecteren en kopiëren.
Vervolgens plakken (of in geval er in de basisrange formules zitten, plakken speciaal, waarden) op je nieuwe blad.

In elk geval wel een advies, zorg dat je range aaneengesloten is, dat maakt het kopiëren via vba een stuk gemakkelijker. Dus geen lege regel tussen de weeknummers en de gegevens.

Aan de hand van de opgegeven waarden kun je die range selecteren en kopiëren.
Vervolgens plakken (of in geval er in de basisrange formules zitten, plakken speciaal, waarden) op je nieuwe blad.

In elk geval wel een advies, zorg dat je range aaneengesloten is, dat maakt het kopiëren via vba een stuk gemakkelijker. Dus geen lege regel tussen de weeknummers en de gegevens.

Jan,

alvast bedankt voor de info, de bedoeling is echter dat de gegevens automatisch worden opgehaald(gefilterd) uit één worksheet, na ingave van de range maw op één werkblad bv overzicht geeft ik in een cel de beginweek in en daaronder de eindweek. na klik op een button of automatisch worden dan alle weken tusen begin en eind uit de worksheet gehaald en achterelkaar geplaatst in de overzichtsheet. Dit kan dus bv alle weken zijn tussen wk 4 en wk 10 of tussen wk 1 en 3.

grt,

Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan