niet afdrukbare tekens in outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

janadels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3
Ik krijg in outlook 2010 opeens allemaal omgekeerde "p's" na de alinea's. Ik heb elders gelezen dat ik dan de optie 'niet-afdrukbare tekens' moet uitzetten. Maar ik weet niet hoe dit in outlook 2010 moet. Wie kan mij helpen? Alvast erg bedankt.

Jan
 
De [Ctrl][Shift]8 toetscombinatie zou de weergave van paragraaf-scheiding (dus de weergave van die 'omgekeerde P') moeten uitschakelen.

Succes,

Tijs.
 
De [Ctrl][Shift]8 toetscombinatie zou de weergave van paragraaf-scheiding (dus de weergave van die 'omgekeerde P') moeten uitschakelen.

Succes,

Tijs.
Da's niet alleen een kwestie van 'zou moeten', da's idd. dé toetscombinatie. Aangezien vele mensen toetscombinaties lastig te onthouden vinden en soms 'plaatjes' makkelijker vinden, zou je bij een toekomstig herhaald euvel ook op het teken van de 'omgekeerde P' kunnen klikken.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 215
@gast0225: Ik had die toetscombinatie via Google (wel van een MVP ;)), vandaar dat ik niet 100% zeker was (heb hier geen Office 2010).
Vraag aan jou is natuurlijk of wat je in je bijlage liet zien ook echt Outlook 2010 is? Ik zag namelijk zo snel niet genoemd dat het paragraafteken standaard getoond wordt in het lint van Outlook 2010, zoals jij in je bijlage laat zien.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook niet, da's een prt-scr van 2007, maar ik ga / ging er gemakshalve vanuit dat 2010 op dit punt niet is gewijzigd. ;)
 
M.a.w. op dezelfde plek als in 2007. Bedankt voor de bevestiging.
 
In 2010 vind je de optie, in het scherm om een nieuwe e-mail aan te maken, in het lint onder tabblad "Tekst opmaken". Je vindt daar een knop met die omgekeerde P om de functie in- en uit te kunnen schakelen.
 
Ja, dat bedoel ik en blijkt idd. ook uit het plaatje dat ik postte (zie mijn bericht van gisteren)
Da's een plaatje van een nieuwe mail, een paar letters tekst getypt en dan opmaken geselecteerd. Dan 1x aangeklikt komt de omgekeerde P altijd in beeld of, wanneer nogmaals 1x aangeklikt, komt deze niet meer in nieuwe berichten, óf veel sneller maar wellicht wat lastiger te onthouden, de toetscombinatie zoals dnties deze postte.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt, maar jouw plaatje is van Outlook 2007. Ik zie een Officeknop nl. en die is in 2010 verdwenen. ;)
 
Klopt, maar dat was dan ook niet de strekking van de eerdere berichten in dit topic. Mischien dat je ze nog even door wil lezen voor het 'totaalplaatje'?

Tijs geeft de goede toetscombinatie en ik vulde dit aan met een plaatje waarover ik schrijf dat de functie en plaats van de omgekeerde P in 2010 mogelijk niet anders zal zijn dan in 2007 en dat wordt nu bevestigd door jouw eerste berichtje. Niet meer en niet minder.
 
TS vroeg het voor versie 2010. Vandaar mijn posting waar het in 2010 zit. Tenstotte zijn er wel degelijk verschillen tussen 2007 en 2010.
 
Lees nu svp even de eerste berichten door................. en (vriendelijk verzoek) stop met het posten van nutteloze berichtjes) daar gáát het hele verhaal niet over (gelijk zijn of niet) Ik schreef alleen dat ik verwachtte dat de plaats en functie van de omgekeerde P in 10 niet anders zou zijn dan in 07. Dát nu werd door jouw eerste posting bevestigd. Hartstikke mooi voor TS (en voor mij die een aanname verrichtte). Klaar dus!

Lees jij de berichten wel goed, met name het bericht van Tijs van 23.09 uur en mijn berichtje van 23.11 uur ???

Nog anders gezegd: Jan heeft nu de keuze tussen de toetscombinatie of het klikken op wat opties, daar mag hij zelf uit kiezen (net wat 'ie makkelijk denkt te kunnen gaan onthouden). Juist dankzij jouw waardevolle bevestiging op mijn aanname dat in 2010 de knop er nog zit en (zo blijkt) op dezelfde plek als in 2007, is het e.e.a. voor Jan dus opgelost.
 
Laatst bewerkt:
dank

Probleem opgelost. Als je het weet is het erg simpel, maar dat is vaak zo. Erg bedankt!

Jan
 
Hallo Jan,

Fijn dat je ermee geholpen bent.

Graag nu je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Ik schreef alleen dat ik verwachtte dat de plaats en functie van de omgekeerde P in 10 niet anders zou zijn dan in 07

Ik heb alleen maar bevestigd, dat wat jij verwachte klopt. Mag dat soms niet?
 
geholpen!

Rustig blijven mensen. Jullie hebben me prima geholpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan