niet afgesloten cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik heb een cd ooit gebrand met een brand programma en hem toen als multisessie dus niet afgelosten zeg maar. Nu wil ik de cd lezen maar nu denkt mijn pc dat het een lege schijf is terwijl het dat echt NIET is. Hoe kan ik de cd afsluiten en toch die bestanden er nog afhalen ? Weet overigens niet goed waar ik deze vraag neer moet zetten :o

ik heb hem ooit met easy cd creator gebrand en werk nu met nero

Kan ik mijn cd alsnog afsluiten op een of andere manier ? en de cd die ik nu met nero als multisessie heb gebrand kan je die nog afsluiten anders krijg ik wellicht zelfe probleem

afgesloten of niet, de CD zou leesbaar moeten zijn.

Als het goed is en je met NERO iets toevoegd, moet je hem daarna af kunnen sluiten.

nu zie je dus nks en als ik hem er in stop zegt hij dat hij leeg is kan ik er dan zonder gevaar proberen iets bij te zetten want ik ben zo bang alles te overschijven en er staan foto´s op :(
Hoe sluit ik hem daarna dan af ?

nu zie je dus nks en als ik hem er in stop zegt hij dat hij leeg is kan ik er dan zonder gevaar proberen iets bij te zetten want ik ben zo bang alles te overschijven en er staan foto´s op :(
Hoe sluit ik hem daarna dan af ?

Als de computer aangeeft dat er niks opstaat ben je het kwijt. Of je het gaat proberen af te sluiten, te kopieren , te branden of wat dan ook. Ze komen niet zomaar terug uit zichzelf op de CD of DVD. Heb je deze gecontroleerd nadat je hem gebrand hebt (of mag ik daar naar raden ...)

aangepast: misschien dat een filerecovery programma iets kan, maar nooit geprobeerd op een defect CD.

je mag raden

maar ja zal het niet goed raden

want JAAAAAAAAAAAAAAAA
ik heb het toen gecontroleerd want ik was juist zo bang dat ik het niet goed deed en JA je kon ze zien en je kon er zelfs wat bij zetten etc etc maar nu opeens niet meer

je mag raden

maar ja zal het niet goed raden

want JAAAAAAAAAAAAAAAA
ik heb het toen gecontroleerd want ik was juist zo bang dat ik het niet goed deed

hehehe, lol :thumb:

en JA je kon ze zien en je kon er zelfs wat bij zetten etc etc maar nu opeens niet meer

Het je er toen iets extra bij gezet?

ja joh juist omdat ik zo bang was en ban dat dit soort dingen gebeuren bekijk ik het extra maar zelfs dat is geen garantie.
Het zou kunnen zijn dat ik er dingen heb bijgezet maar dat weet ik niet meer 100% zeker

als ik trouwens nu met nero ga kijken en ik kijk bij schijfinfo dan ziet hij toch wel die dingen die er op staan althans hij ziet staan:

Track 1 en track2 1 MB en 756 MB
Hij ziet dus duidelijk dat er echt wel iets op staat maar met verkenner zegt hij dat de schijf leeg is :(

Wat ik nog van Easy CD weet is dat daar Direct CD bij zat. Ik geloof dat het programma vanaf versie 6 anders heet.
Akls je dat gebruikt hebt, zal je toch eerst Easy CD er op moeten zetten om je bestanden weer te zien en/of terug te halen.

ok maar moet het dan de versie zijn die ik destijds had ? Ik heb hem nml niet meer

Oeps dat weet ik niet, nooit geprobeerd.
Ook ik gebruik Easy CD al jaren niet meer, maar het lijkt mij dat ze dit wel compatible gemaakt hebben.

Informeer even bij familie of vrienden, misschien gebruiken zij Direct CD

Direct CD was zo'n programma, zodat je in de verkenner de bestanden naar een re-writable kon slepen, alsof dit een extra schijf was.

jaaaaaaaaaaaaaaaaaa inderdaad zo deed ik dat ook maar niemand heeft het meer hoor :(
Heb geprobeerd iets erbij te zetten op de cd en het bijgezetten ziet hij nu wel maar de andere dingen nog steeds niet :(

Kan een programma als ISO-buster het niet eruit halen. Ze adverteren dat deze alle formaten en compressies, ook die van DirectCD kan lezen en terughalen.

ik zal nog eens kijken al begreep ik de vorige keer niet veel van dat programma, is er ergens een NL handleiding weet je dat misschien ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan