Niet afhankelijk tekstvak standaardwaarde veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Is het mogelijk op een formulier op de standaardwaarde van een niet afhankelijk
tekstvak te veranderen wanneer deze gewijzigd wordt?

Bijvoorbeeld als bij de eigenschappen van het tekstvak de standwaarde op 2011 staat en deze wordt veranderd op het formulier in 2012.
Dat dan 2012 de standaardwaarde wordt.

Da's een makkie :D

Code:
    Me.Tekstvak.DefaultValue = Me.cboKeuze.Value

Bijvoorbeeld.

Goedemorgen OctaFish,
Volgens mij heb ik de vraag niet helemaal duidelijk geformuleerd.

Bijvoorbeeld:
Heb een niet afhankelijk tekstvak "jaar", hier heb ik bij de eigenschappen de standaardwaarde 2011 ingevuld.

Als ik het niet afhankelijk tekstvak "jaar" wijzigt op mijn formulier in 2015 wil ik graag dat bij opnieuw openen van het formulier 2015 de standaardwaarde geworden is van het tekstvak "jaar".

Mijn voorbeeldje is gebaseerd op een (formulier)verandering via een keuzelijst; uiteraard maakt het niet uit hoe je de waarde wilt veranderen, de code blijft hetzelfde. Dus als je de code op het <Na bijwerken> event van het tekstveld zet, doet-ie het ook: Me.Tekstvak.DefaultValue = Me.Tekstvak.Value

OctaFish wil jij erna kijken wat ik dan fout doe.
De standaardwaarde is 2000 als ik op mijn formulier er 3000 van maak en afsluit, staat de waarde bij het opnieuw openen van het formulier weer op 2000.

Bijlagen

Het is niet zozeer dat je wat verkeerd doet, als wel dat je iets doet wat eigenlijk niet kan. Het probleem is namelijk niet dat je de standaardwaarde niet kunt instellen (overigens beter om dat te doen bij <Voor Bijwerken>, maar dit terzijde). Het probleem is, dat je de verandering niet kunt opslaan, en dat komt omdat je daarvoor in de ontwerpfase van het formulier moet zijn. En dat zit je uiteraard niet. Vanuit een ander formulier kun je de defaultwaarde bijvoorbeeld zo aanpassen:

Code:
    stDocName = "Formulier1"
    DoCmd.OpenForm stDocName, acDesign, , , , acHidden
    Forms!formulier1.Form!txtJaar.DefaultValue = 2020
    DoCmd.Close acForm, stDocName, acSaveYes

Met de code zoals je 'm nu hebt, pas je de default aan voor de huidige sessie; wat je wel zou kunnen doen, is bij het openen van het formulier een default meegeven. Bij het wijzigen ervan hou je de nieuwe waarde gedurende de sessie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan