niet afsluiten na indrukken powerknop

• Onderwerp starter Onderwerp starter SKLCH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SKLCH

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2004
Hallo,

ik heb een probleempje, als ik de aan/uit knop van m'n pc indruk in XP gaat de pc direct uit, hij sluit niet netjes af zoals het hoort. ik weet dat het moederboard (en kast) het kan want hij heb het wel gedaan met zelfde XP versie. nu na opnieuw installeren doet hij het niet meer. er staat met iets bij dat je het ergens kan instellen maar ik kan het niet meer vinden. wie weet waar dit in te stellen is?

alvast bedankt.
gr. Erik

Kijk eens in het configuratiescherm bij prestaties en onderhoud en dan energiebeheer, hoe het e.e.a. staat ingesteld.

-------------------------------------------------
Energieschema's:
Thuis/kantoor
nooit
nooit

Geavanceerd:
niet aangevinkt

Slaapstand:
niet aangevinkt

APM:
wel aangevinkt

Noodvoeding:
Geen
-------------------------------------------------

maar daar staat nix bij over wat te doen bij het indrukken van de aan/uitknop van de PC

dat kan kloppen, want de diverse opties hier zijn afhankelijk van de hardware (on-mogelijkheden),

maar nog even op je vraag terugkomend, als ik de aan en uitknop indruk gaat mijn pc (weliswaar na de bekende vertraging van enkele seconden) ook gewoon uit, zonder dat Windows wordt afgesloten. Ik gebruik die knop alleen nooit, want Windows sluit mijn pc af..........

dit vond ik in de windows helptroep:

1)
De computer handmatig op stand-by zetten
Open Energiebeheer in het Configuratiescherm.

2)
Klik op Stand-by op het tabblad Geavanceerd onder Als ik de aan/uit-schakelaar van de computer indruk. Als u een draagbare computer gebruikt, kunt u ook klikken op Stand-by onder Als ik de deksel van de draagbare computer sluit.

3)
Klik op OK of Toepassen en schakel vervolgens de computer uit of sluit de deksel van de draagbare computer.

"Klik op Stand-by op het tabblad Geavanceerd onder Als ik de aan/uit-schakelaar van de computer indruk." alleen bij mij staat dat er niet... :(

Laatst bewerkt:
zoals ik al schreef, de opties binnen de energiebeheerpagina zijn afhankelijk van de gebruikte hardware.

of dat kan of niet is tog alleen afhankelijk van het moederboard? de rest heeft er tog nix mee te maken?

Geplaatst door gast0225
een moederbord behoort ook tot de hardware

dat snap ik, ik bedoel alleen: ik weet dat het moederboard het kan dus wrom doet ie nou zo moeilijk...?

oke,

ik snap alleen het echte probleem niet :

Windows sluit je machine af en gooit de stroom er netjes automatisch voor je af.

Zoals ik al schreef : ook mijn pc gaat opeens uit als de aan en uitknop wordt ingedrukt, maar ik denk dat dat bij miljoenen pc's het geval is...................... (afhankelijk van hoe 't staat ingesteld............. ;) :D )

Laatst bewerkt:
het gaat niet om waarom ik het wil maar hoe het moet..;)

nouja vooruit, hier komt de uitleg waarom ik het weer wil:

ik ben lui:eek: , ik wil gewoon dat als ik de aan/uit knop indruk dat de pc netjes afsluit zoals het hoort...
dat brengt tog een stukje extra gebruiksgemak...;) én ik ben er aan gewend dus ik druk hem soms nu nog uit en dat is niet best voor m'n pc...

ps 1: het is geen probleem maar een probleempje
ps 2: ik ga maffen, spreek u morgen wel weer;) slaap goed

Laatst bewerkt:
kijk naar de bijlage..............

Bijlagen

• power.jpg
    power.jpg
    41 KB · Weergaven: 54
kijk naar mijn bijlage...

Bijlagen

• energiebeheer.jpg
    energiebeheer.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 115
Zoals al eerder besproken : als de hardware het e.e.a. niet ondersteund.......

Maar kijk vandaag eens in het bios of daar het energiebeheer staat disabled..............

zal ik doen, ik ga nu echt maffen.

bedankt voor je hulp

gr Erik

Als je computer afsluit, maakt hij over het systeem overal een einde aan, en alles je de computer met de knop uitgezet, sluit hij radikaal alles af, en als je dan weer opstart is hij met een restart bezig om alles weer bij elkaar te zoeken van laatse situate, en dat kan ook fout gaan, en dan heb je een probeem, en krijgt dat de boel maar weer eens goed, dan moet je weer een herstel procedure opstarten om de boel weer voor elkaar te krijgen.

Laatst bewerkt:
je moet in apm een vinkje zetten bij geavanceerd energie beheer.. maar dat moet wel ondersteund worden , als dat zo is, dan kan je de pc zo afsluiten met afsluiten via start enz. dus zonder knop in te drukken.

Tisha,

mogelijk heb je het topic niet goed genoeg doorgelezen?

Windows afsluiten via de normale manier is nu net wat topicstarter NIET wilt........

Hij wil Windows op de nette manier afsluiten door gebruikmaking van de aan -en uitknop.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan